فیلم و سریال

10 نقل قول برتر آیرون من برگرفته از کمیک‌ های مارول

تونی استارک یکی از درخشان‌ترین ذهن‌های دنیای مارول است که به او کمک کرد تبدیل به مرد آهنی ابرقهرمانی شود، و همچنین شرکت چند میلیارد دلاری خود، استارک اینترنشنال را اداره کند و پیشروترین فناوری در جهان باشد.

ناگفته نماند که استارک به عنوان یکی از بزرگترین ابرقهرمانان روی کره زمین بسیار باهوش است – و بدتر از همه، او این را می داند.

در حالی که تونی استارک بدون شک یک قهرمان است، ویژگی های طعنه آمیز و بیش از حد متکبرانه او نیز بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت او است که نتیجه مستقیم هوش و تربیت اوست.

با این حال، استارک در طول زندگی‌اش با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بوده است که نه تنها دیدگاه او را تغییر داد، بلکه به او کمک کرد تا بدون از دست دادن «جذابیت کلاسیک استارک» به قهرمانی تبدیل شود که همیشه مقدر بوده است. “.

لایه‌های زیادی در شخصیت تونی وجود دارد که در داستان‌های مختلف او به خوبی ظاهر می‌شود، که بیشتر آنها در خطوط نمادین و به ظاهر نامحدود دیالوگ او آشکار می‌شوند.

در اینجا 10 بهترین نقل قول مرد آهنی، رتبه بندی شده است!

10-آیا هنوز آهن من را دیده ای؟

  • Tales of Suspense شماره 39 توسط استن لی، لری لیبر و دان هک

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

تونی استارک می‌توانست به لقب «طعنه‌آمیز» عمل کند، زیرا او در هر موقعیتی، حتی زمانی که در نقش مرد آهنی با دشمنان می‌جنگید، حرف‌های شوخ‌آمیز و شوخ‌آمیزی برای گفتن داشت. این مثال یکی از اولین کنایه های اوست. تونی استارک در Tales of Suspense شماره 39 به مرد آهنین تبدیل شد، بنابراین وقتی این سوال را پرسید: “آیا تا به حال مرد آهنی را ندیده‌اید؟” پاسخ واضح “نه” بود.

همچنین یکی از معدود مواردی است که مرد آهنی در دنیای مارول به صورت متا تخیلی عمل می کند، بنابراین این سوال به اندازه شخصیت درون داستانی مرد آهنی برای خواننده است. با این حال، مهم نیست که مخاطب چه کسی باشد، این سوال به خوبی طعنه مرد آهنی را به تصویر می کشد و در عین حال به عنوان اعلامیه ورود تاریخی او به دنیای مارول نیز عمل می کند.

بیشتر بخوانید:

9- زره من چابک، سریع و در مهمانی ها بسیار سرگرم کننده است.

  • مرد آهنی شماره 253 نوشته دنی فینگروث و جین کولان

مرد آهنی با یک شرور از نوع “آشب آهنی” با زره بسیار ابتدایی تر مبارزه می کند و تونی تصمیم می گیرد آن را به طعنه آمیزترین شکل ممکن به رخ بکشد. تونی استارک به خصوص در اوایل تاریخش در دنیای مارول، بیش از هر چیز می‌خواست روز را به عنوان مرد آهنی نجات دهد و سپس به یک مهمانی بی‌سابقه برود. به این موارد نیاز او به اثبات هوش خود را با نشان دادن اینکه چقدر زره هایش پیشرفته است، اضافه کنید، و آنچه طرفداران با آن باقی مانده اند، تصویر تونی استارک است که در این نقل قول به تصویر کشیده شده است.

این نقل قول برای کسی که سعی می کند نوع مردی را که تونی استارک در آغاز حرفه ابرقهرمانی خود داشت، “فروشگاه تک مرحله ای” عالی را درک کند – یک حیوان پارتی گستاخ که می توانست در همان زمان حریف خود را زیر پا بگذارد و تحقیر کند. .

08من… از جادو متنفرم

  • Iron Man: Legacy of Doom شماره 3 نوشته دیوید میشلینی، باب لیتون و ران لیم

هنگامی که مرد آهنی با دکتر دووم متحد می شود تا از قدرت اکسکالیبر برای جلوگیری از نابودی جهان توسط یک موجود فوق العاده استفاده کند، او با انبوهی از چیزهایی روبرو می شود که از آن متنفر است: جادو. تونی استارک مرد ریاضی و علم است، کسی که می تواند تقریباً هر چیزی را که در ذهنش باشد خلق کند. او به دلیل هوش کافی برای ساختن زره هایی که می تواند با قدرت خدایان رقابت کند، تبدیل به یک ابرقهرمان شده است، اما در این داستان، جادوی بی اندازه و غیرقابل محاسبه او را احاطه کرده است.

تونی استارک جادو را نمی‌فهمد، نمی‌تواند از جادو استفاده کند و مطمئناً جادو را دوست ندارد. اما در حالی که سرنوشت جهان به معنای واقعی کلمه در وضعیت معلق مانده بود، مرد آهنی چاره ای جز تسلیم شدن در موقعیت پوچ خود نداشت، در حالی که همچنان به خود اجازه می داد با خشم موجه فریاد بزند: «من… از جادو متنفرم. “.

07- کار کرد! منظورم این است که – البته کار کرد!

  • هالک، جلد 3، شماره 4، توسط مارک وید و مارک باگلی

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

تونی استارک به خاطر نبوغ خارق العاده اش شناخته می شود. این موضوع کاملاً واضح و آشکار است. با این حال، حتی او همیشه مطمئن نیست که اختراعاتش 100٪ کار می کنند – به خصوص وقتی آنها را به سرعت تولید می کند. البته از آنجایی که تونی به غرور معروف بود، هرگز نمی توانست چنین تردیدهایی را با هم تیمی هایش در میان بگذارد. او ترجیح می دهد خود را به عنوان یک نابغه با اعتماد به نفس نشان دهد که همیشه می تواند روز را نجات دهد.

این ویژگی‌ها در یکی از نبردهای او با Abomination آشکار شد، جایی که استارک یک تله‌پورتر ساخت که از نظر تئوری قرار بود موجود شیطانی را به فضا بفرستد – و در واقع به درستی کار کرد. با اینکه در دلش تردید داشت، پس از یک لحظه شوک، به سرعت از جایش بلند شد و با اعتماد به نفسی که به آن معروف است وارد عمل شد.

6. گاهی فکر می کنم که من واقعی کدام است… این پوسته فلزی باشکوهی که ساخته ام – یا موجودی از گوشت ضعیف که آن را می پوشد.

  • مرد آهنی شماره 164 توسط دنیس اونیل و لوک مک دانل

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

در بحبوحه بحران هویت وجودی، تونی استارک به تنهایی در کنار زره مرد آهنی خود ایستاده است، کلاه ایمنی در دست، با خود می اندیشد: «گاهی تعجب می کنم که من واقعی کی هستم… این پوسته فلزی باشکوهی که ساخته ام- یا آن ضعیف. موجودی از گوشت که آن را می پوشد. این یک فکر تکان دهنده برای تونی استارک است که – در ظاهر – فوق العاده باهوش و با اعتماد به نفس به نظر می رسد.

اما حتی تونی هم لحظات بحرانی را تجربه می‌کند، به‌ویژه وقتی صحبت از هویت او به عنوان تونی استارک و مرد آهنی می‌شود، زیرا این دو شخصیت نمونه‌های بارز «من کیستم» در مقابل «اینکه دنیا من را چگونه می‌بیند» هستند. وجود دارد و حتی تونی استارک هم نمی داند کدام یک واقعی است.

05- نیمی از تمام بدی هایی که در مورد تو گفتم را پس می گیرم.

  • مرد آهنی شماره 308 توسط لن کامینسکی و تام مورگان

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد تونی استارک وجود دارد این است که او حتی در سخت ترین موقعیت های قابل تصور هم می تواند حس شوخ طبعی خود را حفظ کند، به خصوص اگر این شوخی باعث شود که کسی تا حدودی توهین شود. وقتی بدن استارک توسط یک موجود موذی تسخیر شد، تونی مجبور شد با کمک یکی از کارمندان استارک اینترپرایز به نام فیلیپ گرانت، هوشیاری خود را در دستگاهی آپلود کند. هنگامی که انتقال موفقیت آمیز بود، مرد آهنی به فیلیپ گفت: “من نیمی از تمام چیزهای بدی که در مورد تو گفتم را پس می گیرم.”

به نظر می رسد طرفداران این جمله را از زبان رابرت داونی جونیور بشنوند تا جایی که کاملاً «مرد آهنی» است. دوست‌داشتنی، خنده‌دار، تا حدودی توهین‌آمیز است و در نامناسب‌ترین زمان گفته می‌شود – در مجموع، یک نقل قول عالی از مرد آهنی است.

04- زره مارک I برای زیبایی نیست، برای قدرت است. از آهن ساخته شده و مردی از آن استفاده می کند.

  • تونی استارک: مرد آهنی شماره 13 اثر گیل سیمون و پائولو ویلانلی

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

تونی استارک هم در لباس و هم در زره به یک نگاه معروف معروف است. با این حال، این نقل قول طرفداران را به یاد طرفداران می اندازد که ریشه های تونی استارک به عنوان مرد آهنی چگونه بود، ریشه هایی که هیچ چیز “زیبا” در مورد آنها، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر دیگر وجود نداشت.

زمانی که استارک اسیر جنگی بود، مجبور شد اولین زره مرد آهنی خود را از چیزی جز ضایعات بسازد، همه اینها در حالی که یک اسلحه را روی سر خود گرفته بود. او زمان یا تمایلی برای ساختن چیزی “زیبا” نداشت، اولین زره مرد آهنی استارک باید فقط یک چیز باشد: قوی.

این نقل قول ثابت می کند که تونی استارک ریشه های خود به عنوان مرد آهنی را فراموش نکرده است. حتی با وجود زره‌هایی که اندکی از سبک شخصی خود را به نمایش می‌گذارند و ظرافتی که فقط می‌تواند از جانب کسی باشد که عاشق توجه است، استارک همچنان هدف واقعی مرد آهنی را درک می‌کند.

3- سالهاست دارم خودمو میکشم. این خبر جدیدی نیست. اما حالا می خواهم جلویش را بگیرم.

  • “مرد آهنی #182” نوشته دنی اونیل و لوک مک دانل

تونی استارک در بزرگترین نبردهای غیر فیزیکی خود با چالش بزرگی به نام اعتیاد به الکل روبرو شده است. تونی، یک الکلی، گاهی به شدت به الکل وابسته بوده و تا مرز مرگ رسیده است. داستان مبارزه او با این اعتیاد در شماره های مختلف مرد آهنی به تصویر کشیده شده است و نشان می دهد که چگونه تونی تصمیم گرفت تسلیم بیماری خود نشود.

این داستان‌ها به طرفداران یادآوری می‌کند که حتی فردی به قدرتمندی مرد آهنی چقدر انسان است. حتی قهرمانی که با بیگانگان جنگیده و در کنار خدایان جنگیده است، در نهایت با یکی از سخت ترین نبردهای خود، یعنی اعتیاد روبرو می شود. این اعتیاد یک تهدید دائمی برای زندگی او باقی می ماند و خوانندگان تونی استارک را در یکی از پایین ترین و در عین حال شجاع ترین لحظات زندگی اش می بینند.

2- آیا کاپیتان آمریکا اخیرا جیب بری شده است؟ من او را دوست دارم یا او را.”

  • Avengers Unlimited Infinity Comic شماره 53 ساخته جرمی آدامز و پچ زیرچر

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

یکی از بهترین بخش های شخصیت تونی استارک، روابطی است که با اطرافیانش برقرار می کند و هیچ جفتی بهتر از مرد آهنی و کاپیتان آمریکا وجود ندارد. این دو دوستی فوق العاده نزدیک دارند، دوستی که حتی می تواند از یک جنگ تمام عیار جان سالم به در ببرد. در حالی که افراط در دوستی آنها راه خوبی برای نشان دادن صحت آن است، بدون شک راه بهتری برای نشان دادن آن از طریق لحظات ظریفی است که دوستی آنها را نشان می دهد، مانند آنچه در پیوند به این نقل قول است. به طور کامل برجسته می کند.

در حالی که در یک ماموریت مخفی با تونی، کاپیتان آمریکا جیب فردی را برای دریافت اطلاعات انتخاب می کند. این اقدام «تکان‌دهنده» تونی را وادار می‌کند تا این را بگوید، زیرا او از دیدن یک «پیشاهی» مانند کاپیتان آمریکا، بدون توجه به دلیل پشت آن، جیب بری می‌کند – و منصفانه است که بگوییم تونی از انجام این کار بسیار خوشحال است. این باعث افتخار دوستش است.

1- “خانواده استارک امپراتوری خود را بر اساس تولید سلاح بنا کرد. آنها فناوری هایی را توسعه دادند که فاقد هرگونه قطب نما اخلاقی بودند. زرهی که ما می پوشیم و هر سه نفر می پوشیم، به عنوان اصلاح کننده این اشتباهات عمل می کند. همیشه همین طور بوده است. “

  • «مرد آهنی جلد 6 شماره 22» نوشته کریستوفر کانتول و انگل آنزوئتا

10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول10 نقل قول برتر مرد آهنی از کمیک های مارول

این نقل قول به بهترین وجه نشان دهنده چیستی مرد آهنی و شخصیت او به عنوان یک قهرمان است. به عنوان یک اسیر جنگی، تونی استارک از نزدیک شاهد درد و رنج ناشی از شرکتی بود که خانواده‌اش برای کسب سود به جهان تحمیل می‌کردند. او فقط برای زنده ماندن مجبور بود زره مارک وان را از قطعات اسلحه شرکت خودش بسازد. اولین لباس زره استعاره کاملی از ماهیت مرد آهنی است و این نقل قول بیانی درخشان از آن استعاره است.

تونی استارک خشونت و طمع گذشته خود و خانواده اش را گرفت و آن را به چیزی قهرمانانه تبدیل کرد، چیزی که می تواند به عنوان نمادی از ایمنی و محافظت در برابر هر نیروی شیطانی که جهان را تهدید به نابودی کند، بایستد. این چیزی است که تونی استارک نشان می دهد، او مرد آهنی است، و هرگز بهتر از این خط دیالوگ گفته نشده است، و آن را به بهترین نقل قول مرد آهنی در تاریخ کمیک مارول تبدیل کرده است.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا