موسیقی

شرکت هنرمندان در انتخابات، مردم را به مشارکت ترغیب می‌کند/ عدم مشارکت ضرر بزرگی برای کشور دارد



محمد گلریز یکی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی معتقد است که اجرای هنرمندان در فعالیت های جمعی مانند انتخابات موثر است. گلریز در گفت و گو با هنر آنلاین از اهمیت حضور مردم در انتخابات و نقش مهم آن در ایجاد همدلی و همبستگی ملی می گوید. آنچه در ادامه می خوانید صحبت های این خواننده پیشکسوت درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

دلیل شما به عنوان یک هنرمند برای حضور در دور اول انتخابات چه بود؟

این وظیفه هر شهروندی است که برای تعیین سرنوشت کشورش به نامزد مورد نظر خود رای دهد. شرکت نکردن هر فردی ضرر بزرگی برای کشورش است. فرقی نمی کند چه کشوری باشد. می تواند ایران یا هر کشور دیگری باشد. ما به کشورمان علاقه مندیم و دوست داریم فردی بیاید که در زمینه ها و مسائل مختلف برای کشور مفید باشد. ممکن است کم و کاستی هایی وجود داشته باشد اما در نهایت اگر مثلاً رأی نیاورم، اتفاقی که می افتد به نفع دشمنان این مملکت خواهد بود. به نفع کسانی است که ایران را دوست ندارند. تجربه تاریخی نشان داده است که کشورهایی هستند که برای ایران و مردمش بد هستند. با توجه به این موارد بهتر است وارد میدان شویم و این هم نوعی مبارزه با کسانی است که چشم خوش و آبادانی ایران را ندارند.

رای دادن بهتر از رای ندادن است. وقتی رای نمی آوریم فرض بر این است که ما به کشورمان، ایران عزیزمان علاقه ای نداریم. ما با رای دادن علاقه خود را به سرنوشت کشورمان نشان می دهیم. باید بدانیم که آمریکا رشد کشور را نمی بیند. چون می داند ایران به سوق الجیشی حساس است و مردم بسیار باهوشی دارد. تاریخ این را تایید می کند. ببینید با دست خالی در حوزه دفاعی یا فناوری های علمی به چه قله هایی رسیدیم. علیرغم فشار تحریم ها، ایرانیانی داریم که در عرصه جهانی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند و حتی در کشورهای دیگر به مقام هایی دست یافته اند. این نشان دهنده توانمندی های ایران و ایران است.

چه فکری برای افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات دارید؟

وظیفه هنرمندان این است که با ورود به عرصه انتخابات مردم را به مشارکت هر چه بیشتر تشویق کنند. رئیس جمهور خاصی در نظر ندارم. من در مورد شرکت در انتخابات صحبت می کنم. هنرمندان الگوهای رفتاری مردم هستند و مردم عملکرد هنرمند مورد علاقه خود را دنبال می کنند. هم در پیروی از نوع و ظاهر و هم در نحوه فعالیت اجتماعی و سیاسی. علاقه مندی به هنرمندان، عملکرد هنرمندان را در فعالیت های جمعی مؤثر می کرد. با حضور هنرمندان در انتخابات، مردم به مشارکت در سرنوشت کشور تشویق می شوند. ما باید دین خود را به کشورمان ادا کنیم.

افزایش مشارکت چگونه به همدلی ملی کمک می کند؟

مشارکت حداکثری نشانه علاقه مردم به کشورشان است. درست است که مردم از نظر معیشت و اشتغال در رنج هستند. اما باید دانست که 50 درصد این شرایط ناشی از تحریم است. حضور هر فرد در انتخابات، نه مشت محکمی که موشکی علیه دشمن جهانی باشد. ملت ما ثابت کرد که در این چهل سال با وجود کمبودها در فعالیت های جمعی شرکت کرده است. مردم ما بسیار باهوش هستند. من هم از برخی مسائل انتقاد می کنم. اما با یک نگاه جامع متوجه می شویم که 50 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم هاست. من این را نمی گویم، کارشناسان اقتصادی این را می گویند.

چه انتظاری از نامزدها دارید؟

انتظار داریم کاندیدایی که فرصت صحبت دارد به گفته هایش عمل کند. گاهی قولی می دهند که عملی نمی شود. نیازی به دادن وعده های غیرممکن نیست. برای انتخاب شدن نباید حرف هایی بزنند که در آینده قابل انجام نیست و آثار منفی در جامعه دارد. تا ببینیم مشکلات مردم چیست و آنها را اولویت بندی کنیم. ما در شرایط نامناسب اقتصادی و فرهنگی قرار داریم. آنها باید بتوانند این شرایط را کمی کاهش دهند. تبلیغات منفی زیاد و شرایط سخت وجود دارد. با وعده های محال به سمت دست زدن به مردم و عدم مشارکت جمعی نروید. سعی کنید این روش را اصلاح کنید. اگر به کشورمان ایران علاقه داریم، بهتر است با مشارکت حداکثری از ایران دفاع کنیم و فرصت توهمات خام را از دشمنان بگیریم.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا