اینترنت

سرعت اینترنت در ایران به ۱۰۰۰ مگابیت رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت اینترنت در ایران به هزار مگابیت رسیده است، گفت: 10 هزار کیلومتر فیبر نوری در 300 شهر اجرا شده که 40 درصد خانوارهای شهری را پوشش می دهد.

به گزارش تکناک، عیسی زارع پور اظهار داشت: زیرساخت های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که از شبکه مادر مخابراتی کشور پشتیبانی و نگهداری می کند به خوبی توسعه یافته است به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده است.

وی افزود: اجرای طرح فیبر نوری در حدود 300 شهر به پایان رسیده است و تا پایان سال 1404 تمامی شهرها تحت پوشش این فناوری قرار می گیرند. اکنون 8 میلیون خانوار که 40 درصد از جمعیت شهری را شامل می شود تحت پوشش این فناوری قرار دارند.

زارع پور تاکید کرد: اینکه سرعت اینترنت از 10 تا 20 مگابیت بر ثانیه به 1000 رسیده است زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی در حوزه های اقتصادی، صنعتی، آموزشی و فرهنگی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت 500 هزار کسب و کار در بسترهای داخلی

زارع پور همچنین از تشکیل 500 هزار کسب و کار در بسترهای داخلی خبر داد و گفت: با وجود تبلیغات منفی، با تلاش های انجام شده در 2 سال گذشته شاهد ایجاد حدود نیم میلیون کسب و کار در بسترهای داخلی بوده ایم.

زارع پور تاکید کرد: سرعت اینترنت از 10 تا 20 مگابیت بر ثانیه به 1000 رسیده است.

زارع پور با بیان اینکه از سال 1400 تاکنون شاهد افزایش 2.5 برابری حجم تراکنش های الکترونیکی بوده ایم که همگی مربوط به توسعه زیرساخت ها است، ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات 20 برابر شده بود. درصدی که اکنون به 64 درصد رسیده است. اجرای فیبر نوری در کشور توسط وزارت ارتباطات بزرگترین پروژه تاریخ این وزارتخانه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه تاثیر اینترنت پرسرعت و زیرساخت های ارتباطی بر زندگی مردم بسیار چشمگیر است، گفت: فناوری های اینترنت پرسرعت در گذشته به 30 یا حداکثر 40 مگابیت بر ثانیه محدود می شد، اما اکنون با فیبر نوری می توانیم سرعت آن را چند برابر کنید

سرعت دانلود در پلتفرم فیبر نوری به 950 مگابیت رسیده است

سرعت دانلود در پلتفرم فیبر نوری به 950 مگابیت رسیده است

زارع پور با یادآوری اینکه اکنون سرعت دانلود بر روی بستر فیبر نوری به 950 مگابیت و سرعت آپلود 200 برابر بیشتر از قبل شده است، تاکید کرد: در دولت سیزدهم ماهواره های تحقیقاتی به اندازه 3 دولت قبل و 2 پرتاب به فضا پرتاب شد. تابستان امسال نیز انجام می شود. بودن

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا