اینترنت

آغاز شمارش معکوس برای اتصال گوشی‌های هوشمند به اینترنت استارلینک

در سندی که به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارسال شده است، اسپیس ایکس از راه اندازی سرویس اینترنت Starlink در پاییز امسال خبر داده است.

اسپیس ایکس تاریخ پرتاب سرویس اینترنت استارلینک خود را در سندی که در کمیسیون قوانین جدید برای ارائه اتصال ماهواره‌ای به شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده (معروف به “پوشش فضایی اضافی”) در کمیسیون ثبت شده است، فاش کرده است. PCMag می نویسد که SpaceX در این سند نوشته است:

SpaceX تقریباً از تمام بخش‌های دستورالعمل اخیر کمیسیون در مورد پوشش فضایی اضافی پشتیبانی می‌کند و مشتاقانه منتظر راه‌اندازی یک سرویس تجاری تلفن مستقیم به تلفن همراه در ایالات متحده در پاییز امسال است.

این سند اهداف بلندمدت اسپیس ایکس را برای سیستم Starlink «Direct to Cell» نشان می‌دهد که می‌تواند داده‌های اینترنتی را به تلفن‌های هوشمند معمولی روی زمین ارسال کند و آن را راهی عملی برای ارائه خدمات به کاربران در مناطق بدون پوشش سلولی کند.

در این سند، SpaceX بیان می کند:

اگرچه اسپیس ایکس در حال حاضر قصد دارد ارسال پیامک، تماس صوتی و مرور وب را از طریق شبکه تعمیرات اساسی خود فعال کند، نوآوری‌های آینده ممکن است خدمات تعمیرات اساسی قوی‌تر و ویژگی‌های پیشرفته‌تری را فراهم کند. این سرویس بهبود یافته جایگزین شبکه های تلفن ثابت تلفن همراه نخواهد شد. اما در مناطقی که این شبکه ها وجود ندارند، منبع اتصال بهتری را فراهم می کند.

با این حال، SpaceX معتقد است که چارچوب فعلی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مانع مهمی برای ارائه اتصال ماهواره‌ای به تلفن‌ها است. این شرکت در پرونده خود از کمیسیون خواست تا محدودیت کلی امواج رادیویی برای ماهواره های سلولی، به ویژه “چگالی شار قدرت خارج از همان باند” را کاهش دهد. در عوض، SpaceX از جایگزینی محدودیت یکنواخت با “محدودیت های باند خاص” برای کمک به بهبود پوشش و قابلیت اطمینان سیستم سلولی Starlink آینده حمایت می کند.

این شرکت گفت: “محدودیت کلی در چگالی شار توان خارج از باند، ارائه پوشش قوی در شرایط اضطراری را تضعیف می کند.” این محدودیت می تواند اسپیس ایکس را از توسعه نوآوری های آینده برای فناوری Starlink Cellular جلوگیری کند. SpaceX اضافه کرد:

حتی اگر اپراتورها بتوانند تحت محدودیت چگالی شار توان کلی در دستورالعمل‌های کمیسیون پوشش قوی ارائه دهند، دستیابی به چنین محدودیت سختی اپراتورهای ماهواره‌ای را ملزم می‌کند که پوشش و ظرفیت شبکه را کاهش دهند یا سیگنال‌های خود را به شدت سرکوب کنند تا به این حد برسند. .

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا