موسیقی

«تار و تاریخ» با «شکرخند» به ساحل دریای عمان رفت



به گزارش آرتونلاین، تابلوی موسیقایی شکرخند کاری جدید از پروژه تار و تاریخ به آهنگسازی مدیا فرج نژاد و با شعری از مولانا است. در این اثر مدیا فرج نژاد تار می نوازد، بهمن جهانسوز می خواند و ساجد گل دهلک می نوازد.

مدیا فرج نژاد طراح و آهنگساز پروژه تار و تاریخ درباره آهنگ شکرخند نوشت:

«اگر فرصت سفر به بلوچستان را نداشته‌اید، قطعاً یک تجربه عالی را از دست داده‌اید! سرزمینی زیبا، مردمانی مهربان و بسیار مهربان که با ناملایمات زیادی روبرو شده‌اند، اما لبخند از لبانشان محو نمی‌شود!

اوضاع تلخ می شود، سخت می شود، اما لبخند آنها بزرگترین دعوا است! حتی با باران های سیل آسا و گرمای سوزان، طبیعت سخت ترین رویه خود را به آنها نشان داده است، اما خنده هایشان سپر دفاعی آنهاست!

این خنده ها آنقدر توجهم را جلب کرد که دلیل ساخت این قطعه شد. کنار امواج دریای عمان و همراهی ساجد که خنده هایش روزمان را روشن کرد، نشستیم و بازی کردیم.

میکس و مسترینگ «شکرخند» توسط پویا پیور و ضبط زهی آن در استودیو 54 انجام شده است.

این اثر به کارگردانی، تدوین و تصویرگری مرتضی حاج محمدی و گرافیک میلاد فاتحی انجام شده است. انتشارات بین المللی این آهنگ به عهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین می باشد.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با محوریت ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این طرح تاکنون حدود سیصد هنرمند از سراسر کشورمان شرکت کرده اند.

تاکنون 2 آلبوم رسمی از آثار «تار و تاریخ» در سراسر جهان منتشر شده است و آلبوم جدیدی از این پروژه در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا