فیلم و سریال

جدال نفس‌گیر جنیفر لوپز با یک ربات شرور در فیلم Atlas

اطلس جدیدترین فیلم به کارگردانی برد پیتون با بازی جنیفر لوپر است. در این فیلم استرلینگ کی براون و سیمو لیو در حالی که کت و شلوارهای مکانیکی به تن دارند به ایفای نقش می پردازند.

گزارش کردن تکناک، فیلم اطلس به تازگی منتشر شده است که جنیفر لوپز در آن نقش یک تحلیلگر را بازی می کند. او با یک هوش مصنوعی به نام اسمیت با دید منفی همکاری می کند. وظیفه آنها این است که انسان ها را از دست یک ربات شیطانی به نام هارلن آزاد کنند.

این فیلم را می توان در ژانر کمدی، اکشن و ماجراجویی دسته بندی کرد. لازم به ذکر است که مفهوم «اعتماد» نیز از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

هارلان روباتی است که در ابتدا برای کمک به بشریت طراحی شده بود. اما با گذشت زمان رفتار خود را تغییر داد و سعی کرد به طور کلی انسان ها را نابود کند. در این فیلم رویارویی دو ربات را مشاهده می کنید. در حالی که هارلان می خواهد انسان ها را نابود کند، هوش مصنوعی دیگری به نام اسمیت سعی می کند آنها را نجات دهد.

اطلس و اسمیت مجبور می شوند در حالی که به سیاره ای سفر می کنند تا هارلن را پیدا کنند، با هم کار کنند. در ابتدا، اطلس به اسمیت بی اعتماد می شود. اما با گذشت زمان و در مسیر کار اسمیت اعتماد او را جلب می کند. اسمیت مانند انسان ها به بدبینی اطلس پاسخ نمی دهد و با وجود ویژگی های منفی اطلس، از او دوری نمی کند.

اطلس، نشان دادن ویژگی های منفی و مثبت هوش مصنوعی

در این فیلم می توانید هم ویژگی های منفی و هم مثبت هوش مصنوعی را ببینید. یک دانشمند ماهر هارلن را خلق کرده است که اولین تروریست بشریت به حساب می آید. همانطور که ذکر شد، هارلان به عنوان محافظ بشریت طراحی شده بود. اما گاهی اوقات سرنوشت تغییر می کند و همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود.

در همین حال، اسمیت و اطلس تمام تلاش خود را برای نجات انسان ها انجام می دهند. لوپز درباره اطلس می گوید: در این فیلم شاهد عشق و دوستی متفاوتی بین موجودات هستیم، این دو موجود به یکدیگر یاد می دهند که چگونه انسان تر باشند.

کدام یک قابل اعتمادتر است؟ هوش انسانی یا مصنوعی؟

اگرچه انسان ها نگران سوء استفاده از هوش مصنوعی هستند، اما بیشتر آنها به آن اعتماد کامل دارند. طبق نظرسنجی ها، از هر سه نفر، یک نفر حداقل از یک ابزار هوش مصنوعی به طور دائم استفاده می کند. پیش بینی می شود این تعداد در آینده افزایش یابد.

مطالعه ای در سال 2022 انجام شد که بر اساس آن افرادی که به انسان ها اعتماد ندارند نیز از هوش مصنوعی برای تولید محتوای آنلاین استفاده می کنند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا