اینترنت

فایل محرمانه الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجوی گوگل لو رفت

یک فایل 2500 صفحه ای محرمانه داخلی گوگل به طور تصادفی منتشر شده است که جزئیات محرمانه ای را در مورد الگوریتم های رتبه بندی جستجوی این شرکت فاش می کند.

گزارش کردن تکناک، این سند که حاوی اطلاعاتی درباره APIهای داخلی و عوامل مؤثر بر نتایج جستجو است، به اشتباه در GitHub منتشر شده و از آن زمان حذف شده است. با این حال، یک کپی از سند موجود است. این اسناد می تواند برای افراد فعال در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال ارزشمند باشد.

گوگل اطلاعات دقیقی را در مورد عواملی که بر سیستم رتبه بندی جستجوی خود تأثیر می گذارند، فاش نمی کند و همچنان یک راز بزرگ است. اما این سند داخلی ممکن است برخی از آن اسرار را فاش کند.

گوگل تمایلی به به اشتراک گذاری عمومی دستورالعمل های دقیق برای رتبه بندی صفحات وب ندارد زیرا نگران است که این اطلاعات منجر به سوء استفاده و سرقت توسط کاربران شود. با این حال، با لو رفتن این سند حجیم، ممکن است بینش های جدیدی در دسترس باشد، اگرچه گوگل هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

گوگل به طور تصادفی این فایل را به صورت آنلاین منتشر کرد که توسط رند فیشکین از یک شرکت نرم افزاری به نام SparkToro به اشتراک گذاشته شد. فیشکین که تجربه بهینه سازی موتورهای جستجو را دارد، می گوید که همه افراد در این زمینه باید نگاهی بیندازند. در حالی که این سند توسط خود گوگل منتشر شده است، به نظر می رسد که بیشتر یک اشتباه باشد تا یک حرکت عمدی برای درک بهتر الگوریتم جستجو.

این فایل با عنوان Google API Content Warehouse حاوی اطلاعاتی درباره API های داخلی است و توضیح می دهد که چه عوامل و مؤلفه هایی بر نتایج جستجو تأثیر می گذارند. این سند می تواند شبیه یک کد تقلب برای درک بهتر نحوه رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل باشد. با این حال، علیرغم اینکه این سند اطلاعات کلیدی را آشکار می کند، درک و استفاده از آن به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. استفاده مؤثر از این اطلاعات مستلزم درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد فناوری‌ها و الگوریتم‌های Google است.

کل سند در مجموع 2500 صفحه است و در حالی که برخی از اجزا قدیمی تر هستند، برخی دیگر را می توان به عنوان اجزای جدیدتر طبقه بندی کرد. کاربران همچنین می‌توانند از طریق این فایل لو رفته گوگل، ایده‌ای کلی از اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، دریافت کنند و توضیح دهند که چه عواملی برای رتبه‌بندی جستجو مهم‌تر هستند.

گوگل به اشتباه این فایل را در 27 مارس در گیت هاب در دسترس قرار داد و پس از توجه کافی به آن، در 7 می حذف شد. با این حال، از آنجایی که نمایه سازی توسط یک سرویس شخص ثالث انجام شده است، یک کپی از سند لو رفته گوگل هنوز در دسترس است.

توجه داشته باشید که اطلاعات این سند می تواند برای کسانی که در سئو یا دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند ارزشمند باشد، اما نشان نمی دهد که کدام عوامل از سایرین مهمتر هستند. برای کسانی که با آن کار می کنند، همه جنبه ها ممکن است مهم باشند یا نباشند، زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد مهم ترین عناصر برای هدایت جستجو در دسترس نیست.

خودی های صنعت سئو گاهی اوقات استدلال می کنند که بین برخی از اظهارات گوگل و اطلاعات افشا شده در فایل تضاد وجود دارد، مانند اهمیت اعتبار دامنه و تاثیر آن بر نتایج جستجو. گوگل هنوز هیچ بیانیه ای در واکنش به انتشار این فایل صادر نکرده است. همچنین، گوگل در ماه مارس به‌روزرسانی بزرگی برای الگوریتم جستجوی خود انجام داد که بر ترویج محتوای «مفید» تمرکز دارد.

این الگوریتم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند تعیین کنند که آیا صفحه خاصی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو ساخته شده است یا واقعاً برای رفع نیازهای کاربران طراحی شده است. این تلاش‌ها نشان‌دهنده عزم گوگل برای ارائه نتایجی است که کاربرپسندتر هستند، نه فقط برای ربات‌ها بهینه‌سازی شده‌اند.

Fishkin Discovery اطلاعات دقیق در مورد فایل و نکات کلیدی را به اشتراک می گذارد. به محض اینکه گوگل بیانیه ای در پاسخ به این افشاگری صادر کند، به شما اطلاع خواهیم داد.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا