موسیقی

گزارش «هنرآنلاین» از کنسرت اردشیر کامکار در تالار وحدت/ حس خوب شنیدن موسیقی کردی



گروه موسیقی خبرگزاری هنر ایران: بیش از نیم قرن از تشکیل گروه کامکارها می گذرد. تیمی که بعد از این همه سال در اجرای یک کارگروه به شهرت رسیدند و یکی از افتخاراتشان حفظ گروه موسیقی استاندارد با برند کامکار است. گروهی که گذر زمان باعث شده تا اعضای جدید رنگ و بوی تازه ای به این گروه ببخشند. اجرای شب گذشته اردشیر کامکار نشان داد که این نام همچنان می تواند مخاطبان زیادی را به کنسرت آنها جذب کند. آداشیر کامکار در کنسرت جدید خود در کنار جوانان سرحال به روی سن آمد اما حضور نسل سوم کامکارها یعنی دختر اردشیر در جمع نوازندگان نشان داد که راه کامکارها ادامه خواهد داشت.

گروه موسیقی اردشیر کامکار به سرپرستی شاهرخ هدایتی شامگاه دوشنبه 20 تیرماه در جمع کثیری از علاقه مندان به موسیقی محلی به اجرای قطعاتی از موسیقی کردی پرداخت. در این کنسرت مهمانانی از اسپانیا و هنرمندان سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند. حضور ارسلان کامکار در بین حضار از نکات جالب کنسرت دیشب بود.

کنسرت کردی اردشیر کامکار با صدای شاهرخ هدایتی

موسیقی کردی در کنار لباس های محلی اعضای گروه و آهنگ هایی که به گویش کردی خوانده می شود، مخاطبان را در تالار وحدت به سفری رویایی به مناطق کردستان می برد. در این کنسرت کمانچه توسط فراز معروفی و ​​عباس جعفری، پوریا وزیری ساز قانون، کاوان کریمی نوازنده سنتور و مازیار یکتایار نوازنده تار بود. همچنین حامد پیرا نوازنده «بالابان و سورنا» و ماهور زمانه پور بود که رقص دست خود را در «تنبک و سازهای کوبه ای» به نمایش گذاشت. تارا کامکار تنها نوازنده زن گروه «زن بندیر» این کنسرت بود و حرکت «دف کاخان» روی دست پژمان آهنگسازی گروه نوازندگان را تکمیل کرد و اردشیر کامکار که از کوچکترها بود. ، همراه با کمانچه نواختن گروه را رهبری کرد.

کنسرت کردی اردشیر کامکار با صدای شاهرخ هدایتی

آنچه بیش از هر عنوانی در این کنسرت دیده شد تکنوازی سازهای مختلف بود. از تکنوازی کمانچه که توسط اردشیر کامکار نواخته شد تا سنتور کاوان کریمی که تماشاگران را به وجد آورد.

در حاشیه اجرای شب گذشته تماشاگران با استقبال پرشور این اجرا مواجه شدند. در این کنسرت قطعات زیادی اجرا شد که بسیاری از مردم کردستان با آنها خاطره دارند و البته نوستالژی این موسیقی باز هم فضای شادی را در تالار وحدت ایجاد کرد و دستمال های سفیدی که در میانه اجرا حاضران ایستاده بودند. بالا در سالن تا ریتم موسیقی را با فضا هماهنگ کند.

کنسرت کردی اردشیر کامکار با صدای شاهرخ هدایتی

همچنین در طول برنامه شاهرخ هدایتی تمامی اجرای خود را به زبان کردی ارائه کرد. خواندن به زبان کردی و روحیه حاکم در سالن، حال و هوای خواننده را به مخاطبانش منتقل کرد و فضای شادی را ایجاد کرد.

خبرنگار: هانیه شجاعی زند

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا