موسیقی

پایان پنج شب اجرای پر حاشیه علیرضا قربانی/ با زبان هنرم کجی ها و ناراستی ها را عیان می کنم

به گزارش هنرآنلاین، آخرین اجراهای علیرضا قربانی در مجموعه میراث جهانی تخت جمشید پنجشنبه گذشته 23 تیرماه در دو سانس با اجرای قطعه «ای ایران» و همراهی مردم به پایان رسید.

در این کنسرت که به تهیه کنندگی محسن خباز، مدیریت هنری حسام ناصری و کارگردانی فرید ناظرفصیحی، قطعات «عروج» ساخته حسام ناصری و شعر ابوسعید ابوالخیر، «در زلف تو آویزم» به آهنگسازی. حسام ناصری و شعر امیر خسرو دهلوی، «پریشانی» ساخته حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی، «پل» آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی، «مرا ببخش» ساخته حسام‌ناصری، حسینی‌سی‌سیریس «بی گناه» ساخته علیرضا افکاری و شعر حسین غیاشی، «آیا تو را می شناسی» ساخته حسام ناصری و شعر ابوسعیدالخیر، «بی کلام» در شوشتری ساخته حسام ناصری، «مدار صفر توراهنلی» از آهنگسازی خسام ناصری و آهنگسازی «مدر صفر توراته‌ریچ افسری» افشین یداللهی، «اشکان نیست» ساخته حسام ناصری و شعر اهورا ایمان، «مکالمه» (دیوار) ساخته سیاوش، ولی پور و شعر حسین منزوی، «خیال خوش» ساخته علیرضا افکاری و غزلیات «هوشیاریاگر» غریب» با آهنگسازی حسام ناصری و شعر احمد شاملو و حمید خلف بیگی و «ای ایران» با آهنگسازی روح الله خالقی و شعر حسین گل گلاب اجرا شد.

در میانه این اجرا، علیرضا قربانی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم گفت: به نمایندگی از تک تک دوستان عزیزم، هنرمندان روی صحنه، خدمت شما خانم ها و آقایان عزیز خیر مقدم عرض می کنم. به مدیریت دوست عزیز و برادر نازنینم حسام ناصری و به شادی خود می بالیم. عرض می کنم که ما میزبان شما هستیم و شما پا به چشم ما گذاشتید. امیدوارم تا اینجا مهمان دل شما بوده باشیم.

وی افزود: می دانم که ممکن است عزیزان زیادی از راه دور آمده باشند، بنابراین آمدن شما به چشم ماست و به لطف و محبت شما افتخار می کنیم. امیدوارم من و دوستانم لایق محبت مردم سرزمینم باشیم و در آینده بتوانیم آثاری در خور شان آنها و در خور کشور و فرهنگ و هنرمان تولید کنیم.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: به تک تک شما در مهد تمدن بشری، تخت جمشید یا تخت جمشید خوش آمد می گویم.

وی گفت: از همه عزیزانی که از اولین روزی که تصمیم به برگزاری کنسرت در اینجا گرفتیم با ما همکاری کردند تشکر می کنم. نهادهای مختلفی مانند از بالا تا پایین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن، نیروی انتظامی، شورای تامین استان، استانداری، استانداری و… ، که با ما بودند و خیلی جاهای دیگر که باید با آنها هماهنگی های مختلفی انجام شود و گاهی اوقات آنقدر زیاد است که ممکن است نتوانم همه آنها را نام ببرم. همه اینها باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم چنین مراسمی را با این شلوغی و کیفیت برگزار کنیم.

این هنرمند تصریح کرد: آنچه برای ما مسلم است این است که از روز اول با بالاترین و بهترین کیفیتی که در خور مردم سرزمینمان است این نیت را داشتیم و بعد از سالها که امکان برگزاری کنسرت یا مراسمی در اینجا وجود نداشت. می تواند آن را با بالاترین کیفیت نگه دارد. و امروز شاهد آن هستیم پس بی نهایت خدا را شکر می کنم که این برنامه اجرا شد و توانستیم در جمع شما عزیزان باشیم و مورد استقبال خوب شما عزیزان قرار بگیریم.

وی گفت: به نظر من هنر و هنرمند وظیفه دارند حقایق جامعه و بی عدالتی ها و تحریف ها را به صورت برهنه و با زبان هنر به نمایش بگذارند. امیدوارم هنرمندان کشورمان اینگونه باشند و در این راه گام بردارند.

قربانی همچنین درباره برخی نگرانی ها در خصوص اجرای موسیقی در تخت جمشید و آسیب دیدن این بنای تاریخی تاکید کرد: تلاش ما این بود که با توجه به حساسیت هایی که وجود دارد، نظر همه کارشناسان اعم از کارشناسان مستقل و یا کارشناسان صاحب نظر در میراث و تجربه داشته باشند. بیا با گوش جان بشنویم ما از همان ابتدا نظرات بسیاری را شنیدیم و سعی کردیم نگران نباشیم زیرا باید با تمام تلاش خود کوشا باشیم تا کیفیت بناها و آثار تاریخی را به عنوان میراث سرزمینمان حفظ کنیم و آنها را معرفی کنید

وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این بوده که همه دغدغه ها برطرف شود و امروز می بینید که کیفیت و اجرای این برنامه چگونه است. امیدوارم این منبعی برای ما باشد که بتوانیم در بسیاری از مکان های فرهنگی این کار را انجام دهیم

و تاریخ سرزمینمان که امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و موسیقایی وجود دارد باید برنامه هایی را اجرا کنیم زیرا این امر باعث رونق بیشتر آن مکان ها می شود و طبیعتا توجه بیشتری را به خود جلب می کند و باعث شناخت بهتر آن مکان می شود. رونق گردشگری .

بر اساس این توافقنامه، معادل 25 درصد از فروش بلیت این کنسرت که در پنج شب و هفت سانس اجرا شد، به منظور نگهداری و مرمت در اختیار پایگاه جهانی تخت جمشید قرار خواهد گرفت.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهمان آخرین شب این کنسرت بود.

اعضای ارکستر در این اجرا شامل تنظیم قطعات ارکستر، نوازنده پیانو و سازهای الکترونیک بودند: حسام ناصری، ویولن 1: امین عطایی (تک نواز)، بهار فلسفی، برهان همتی، کیوان محمدپور، فاطمه جعفری، ملینا پرخمی، امین حمزه. زرکانی و عرفان تهرانی، ویولن 2: آرش جامع، نگار فرجی (تک نواز)، سارا نادری، زهرا کریمی، شایان شریفی، امیرحسین پوراسلامی، مبینا جعفری، فلوت: شقایق صادقیان، ویولن و کمانچه: سامان صمیمی، بوق: هُوَرِگس و نرگس باغی. گیتار باس: دارا چینا، سازهای کوبه ای: زکریا یوسفی و شایان ریاحی، ابوا: حسام صدفی نژاد، زهی و سه تار: هومان مهدویان، ویولا: دانیال جورابچی، طناز اسدالهی، الهام عادلی زاده، محمدرضا اسلامی نژاد، علی عابدری و علی عابدی، مرتضی. جعفری، ویلنسل: مسعود فیروزی نژاد، پروشات زندایین، سینا آذرآباد، نسیم فلسفی، طناز کاوه ای و آرش هودی.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا