اینترنت

آزمایش موفق سیستم سلولی استارلینک با گوشی‌های مختلف

سیستم سلولی Starlink با موفقیت تست های مختلفی را با گوشی های هوشمند از سری Galaxy، iPhone و Pixel پشت سر گذاشته است.

اسپیس ایکس در نامه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اعلام کرد که سیستم سلولی Starlink تاکنون موفقیت بزرگی داشته و اهداف آزمایشی خود را برآورده کرده یا از آن فراتر رفته است.

این نامه به جزئیات پیشرفت اسپیس ایکس در آزمایش فناوری «مستقیم به سلول» استارلینک می‌پردازد که از ماهواره‌های در حال گردش برای ارسال داده‌های اینترنتی به تلفن‌های روی زمین استفاده می‌کند.

این شرکت قبلاً در توییتر به منظور تجلیل از برخی از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز سیستم سلولی Starlink که اخیراً شامل ارائه سرعت دانلود 17 مگابیت بر ثانیه بود، استفاده کرد. این نامه بیشتر توضیح می دهد و می گوید که کارکنان اسپیس ایکس در حال آزمایش قابلیت های این فناوری در ردموند، واشنگتن، مانتین ویو، کالیفرنیا و کانزاس سیتی، کانزاس بوده اند.

این شرکت می گوید:

از جمله نتایج دیگر آزمایش سیستم تلفن همراه Starlink این است که آنها توانستند با چندین مدل اصلاح نشده از دستگاه های سامسونگ، اپل و گوگل با استفاده از طیف PCS G Block (متعلق به T-Mobile) در مناطق شهری و روستایی، در داخل و خارج از منزل کار کنند. ، یا در هوای صاف و زیر پوشش درختان ارتباط برقرار کنید.

به طور خاص، SpaceX از مدل‌های بدون تغییر گوشی‌های هوشمند از سری Galaxy و iPhone و Pixel استفاده کرد. این شرکت می گوید:

این دستگاه ها در هنگام عبور ماهواره به درستی با آن ارتباط برقرار کرده اند و تداخل مضر دستگاه های موجود در باند مجاور را تجربه نکرده اند.

بخش جالب دیگر این است که چگونه فناوری سلولی Starlink می تواند داده های اینترنت را به تلفن های داخل ساختمان منتقل کند. در این نامه جزئیاتی ارائه نشده است. اما اشاره می کند که اسپیس ایکس فناوری ماهواره سلولی را در حداکثر چگالی شار انرژی مجاز آزمایش کرده است، که کمیسیون ارتباطات فدرال آن را به عنوان “مقدار انرژی ساطع شده توسط یک فرستنده در واحد سطح” تعریف می کند.

این شرکت می گوید:

این امر باعث شده تا دستگاه ها از طریق پوشش درختان و داخل ساختمان و تا زاویه ارتفاع 25 درجه با ماهواره ها ارتباط برقرار کنند.

بر اساس این نامه، فناوری سلولار استارلینک علاوه بر ارسال پست در توییتر و ارسال پیامک، امکان ارسال پیام از طریق واتس اپ را نیز داشته است. شرکت‌های رقیب مخابراتی و ماهواره‌ای نگرانی‌هایی را در مورد تداخل رادیویی ناشی از ماهواره‌های سلولی Starlink ایجاد کرده‌اند. در نامه این شرکت آمده است:

طی دو ماه آزمایش روزانه، اسپیس ایکس هیچ اطلاعیه ای مبنی بر تداخل مضر از هیچ کاربر درون باند، خارج از باند یا برون مرزی دریافت نکرده است و هیچ دلیلی برای چنین تداخلی وجود ندارد.

در انتظار تایید کمیسیون ارتباطات فدرال، این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری سیستم تلفن همراه Starlink را برای مشتریان T-Mobile عرضه کند، در ابتدا برای فعال کردن پیام های SMS مبتنی بر ماهواره. پشتیبانی تماس صوتی و داده نیز قرار است سال آینده ارائه شود. به منظور راه اندازی این سرویس، این شرکت در نظر دارد در ماه های آینده بیش از 800 ماهواره را به صورت مستقیم برای تلفن های همراه پرتاب کند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا