اینترنت

استفاده از فیلترشکن ها به طور رسمی ممنوع شد

مرکز ملی فضای مجازی در آخرین قطعنامه خود استفاده از فیلترشکن را ممنوع کرده است. همچنین بر اساس این مصوبه جدید، تبلیغات اشخاص حقوقی در بسترهای خارجی ممنوع است.

به گزارش تکناک، این اولین بار است که در یکی از مصوبات استفاده از فیلترشکن ممنوع شده است. پیش از این در قانون جرایم رایانه ای فروش ضد فیلتر جرم انگاری شده بود.

همچنین بر اساس بند یک این مصوبه، وزارت ارشاد با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و ارتباطات باید ظرف یک ماه برنامه‌ای برای تشویق تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهای فعال در بسترهای خارجی به فعالیت فقط در بسترهای داخلی و ارائه برنامه‌ای تهیه کند. برای تصویب به شورای معین می رسد. دادن

بر اساس مفاد مصوبه، این طرح باید به گونه ای طراحی شود که ظرف مدت 6 ماه، حداقل 50 درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال های پربازدید، فعالیت خود را از بسترهای خارجی به بسترهای داخلی منتقل کنند.

همچنین رگولاتورهای بخش موظف شده اند ظرف یک ماه خدمات و پلتفرم های خارجی پرکاربرد (فعال یا بالقوه) را شناسایی و امکان فنی دسترسی به خدمات مفید خارجی در قالب های قابل کنترل را بررسی و ضوابط را به مرکز ملی ارائه کنند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا