اینترنت

چاینا موبایل اولین ماهواره 6G را به فضا پرتاب کرد

China Mobile، بزرگترین اپراتور تلفن همراه در چین، به تازگی اولین ماهواره اختصاصی 6G را به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش تکنوک، چین اولین ماهواره 6G را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره که با فاصله نسبتا نزدیک به دور زمین می چرخد، قرار است اولین گام ها را برای پیشرفت در ارتباطات جهانی بردارد.

به گزارش وب سایت چاینا دیلی، این ماهواره در ارتفاع 500 کیلومتری از سطح زمین به دور سیاره ما خواهد چرخید. ویژگی منحصر به فرد ماهواره مذکور مدار کم آن است که منجر به ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت و اطمینان بیشتر از ماهواره های دورتر از زمین می شود.

فناوری به کار رفته در این ماهواره که با همکاری آکادمی علوم چین ساخته شده است، پیشگام محسوب می شود. این فناوری با استفاده از فناوری ساخت داخلی چین، قابلیت به روز رسانی خودکار فضا و مدیریت عملیات را دارد که آن را هوشمند و کارآمد می کند.

China Mobile ادعا می کند که هدف از این ماهواره فقط آزمایش فناوری جدید نیست. بلکه حل مشکلات واقعی است. امروزه، بسیاری از مناطق در سراسر جهان هنوز با اینترنت ضعیف دست و پنجه نرم می کنند. زیرا سیگنال ماهواره های دور به اندازه کافی قوی نیست. ماهواره جدید می تواند این شرایط را تغییر دهد و دسترسی به اینترنت پرسرعت را در همه جا فراهم کند.

China Mobile به این بسنده نمی کند. مقامات این شرکت می‌گویند که قصد دارند به آزمایش این فناوری ادامه دهند تا ببینند چگونه می‌تواند فضا را به زمین متصل کند و شبکه ارتباطی جهانی ما را سریع‌تر و در دسترس‌تر برای همه کند.

این راه اندازی واقعاً یک برد بزرگ برای آینده ارتباطات است و به طور بالقوه می تواند رویای اینترنت پرسرعت در هر گوشه از جهان را به واقعیت تبدیل کند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا