کتاب و ادبیات

کتاب «مقاومت و پیشرفت» ویژه هیات‌های ماه محرم رونمایی شد+ فیلم

تهران- ایرنا- کتاب «مقاومت و پیشرفت» شامل 10 قطعه برگزیده ماه محرم ویژه هیئت های عزاداری محرم با حضور رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی رونمایی شد.

دریافت کردن
28 مگابایت

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، کتاب «مقاومت و پیشرفت» با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در هیئت های مذهبی با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان تشکل ها و تشکل های دینی و حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حسینی رونمایی شد. -الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم.

باباخانی درباره این کتاب گفت: تعداد قابل توجهی از هیئات مذهبی و مخاطبان آنها و نیز رهبران دسته ها و مداحان می توانند این آیات را حفظ کرده و با مفاهیم این آیات آشنا شوند که در نتیجه به مرور زمان این آیات آیات در زندگی آنها جاری خواهد شد. .
به گفته باباخانی، بیش از 50 هزار هیئت در سراسر کشور در ماه محرم به ویژه دهه اول این ماه به عزاداری می پردازند و سخنرانان و مبلغان می توانند مفاهیم آیات مورد بحث را برای عزاداران تشریح کنند.

در مقدمه این کتاب که توسط انتشارات تلاوت منتشر شده، آمده است: این متن به عنوان منبع کمکی برای برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم در آغاز جلسات عزاداری ایام محرم تهیه شده است. با محوریت 10 قطعه از برخی سوره های قرآن با خط محتوای مقاومت و پیشرفت، محتوایی منسجم و کامل را در اختیار مخاطب قرار می دهد. توضیحات برای هر قطعه داده شده است. این توضیحات با توجه به رابطه لفظی و ادبی آیات هر قطعه با یکدیگر و همچنین رابطه ای که هر آیه با مجموعه آیات دیگر سوره دارد استخراج شده است که در واقع حاصل نگاهی منسجم و مدبرانه است. در ساختار این سوره (صفحه 11)

در بخشی دیگر از کتاب آمده است: با توجه به جنگ غزه که مقام معظم رهبری فرمودند «امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام مشکل غزه است» و عملیات موفقیت آمیز «وعده حق» که نمونه ای از زندگی با آیات قرآن کریم در سراسر کشور و شاهد برکت. یعنی پرداختن به آیات قتال، جهاد، روایات و وعده های نصرت الهی در یقین پیروزی و تطبیق آن با عملیات های طوفان الاقصی و وعده حق بسیار مؤثر خواهد بود.

کتاب

اولین قطعه برگزیده با عنوان «ما بر آن عهدی که بسته ایم» به آیات 21 و 24 سوره احزاب اختصاص دارد. قسمت دوم شامل آیات 35 تا 37 سوره نحل است که به لزوم مرزبندی با ظالمان می پردازد. آیات 46 و 47 سوره نساء به عنوان سومین آیات محوری تحت عنوان «قیامت خدا»، پول دادن و دست کشیدن از منافع شخصی، وجوب مقاومت ذکر شده است.

در مسیر مقاومت در برابر ناامیدی و تنبلی حرام، عنوان چهارمین قطعه تدبری شامل آیات 139 تا 141 سوره آل عمران می باشد. آیات چهارم تا هفتم سوره محمد، شرط نصرت الهی و پیشرفت به عنوان پنجمین قسمت مرکزی و آیات اول تا هفتم سوره عنکبوت به مقاومت به عنوان رکن بی بدیل زندگی اختصاص دارد.

آیات 45 و 46 سوره انفال تحت عنوان وحدت جامعه; ثمره و ضرورت مقاومت و مبارزه، آیات 94 تا 99 سوره مبارکه اعراف با عنوان مبارزه و مقاومت، رمز پیشرفت و مقدمه ظهور، آیات 176 تا 179 سوره آل عمران آینده تاریک جریان های دروغین و آیات 169 تا 173 سوره آل عمران به عنوان آخرین قطعه برگزیده. ماه محرم به عهد و میثاق با امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ زنده گی شهید و بشارت و امداد سالار شهیدان اختصاص دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا