علم و دانش

خروج خدمه ناسا از زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ پس از یک سال

تهران- ایرنا- چهار خدمه ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا) پس از یک سال از زیستگاه خود که به مریخ شبیه‌سازی شده بود، خارج شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه فیز، چهار خدمه داوطلب بیش از ۱۲ ماه را در اولین محیط شبیه‌سازی شده مریخ ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا) در مرکز فضایی جانسون (مرکزی برای پروازهای سرنشین‌دار ناسا) در شهر هیوستون آمریکا گذراندند و روز شنبه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی از محیط بیگانه مصنوعی بیرون آمدند.

کِلی هَستون (Kelly Haston)، آنکا سِلاریو (Anca Selariu)، راس براکوِل (Ross Brockwell) و نِیتِن جونز (Nathan Jones) در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی (۴ تیر ۱۴۰۲) به عنوان اولین خدمه برنامه آنالوگ سلامت و عملکرد کاوش خدمه آژانس فضایی، وارد زیستگاه چاپ سه‌بعدی شدند.

خروج خدمه ناسا از زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ پس از یک سال

جونز (پزشک و افسر پزشکی مأموریت) اظهار کرد که ۳۷۸ روز اقامت در زیستگاه شبیه‌سازی‌شده برای آن‌ها به سرعت سپری شد. این چهار نفر در فضایی به وسعت ۱۷ هزار فوت مربع (۱۵۷۹ متر مربع) که برای آمادگی مأموریت در سیاره سرخ، شبیه‌سازی شده بود، زندگی و کار کردند.

آن‌ها زندگی در شرایط مریخ را برای مأموریت‌های آینده به این سیاره، با پیاده‌روی‌های فضایی شبیه به پیاده‌روی در مریخ (موسوم به Marswalks) همچنین رشد و برداشت سبزیجات برای تکمیل آذوقه‌ و حفظ زیستگاه و تجهیزات شبیه‌سازی کردند.

خروج خدمه ناسا از زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ پس از یک سال

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا