موسیقی

احتمال کنسرت«کلایدرمن» در ایران



به گزارش هنرآنلاین، میلاد ماهان راد پس از برگزاری تور کنسرت خوانندگان ایرانی در اروپا، کانادا، استرالیا و بسیاری از شهرهای اروپایی فعالیت های بین المللی خود را از سر گرفته است و قرار است کنسرت ریچارد کلایدرمن پیانیست سرشناس فرانسوی در آبان ماه برگزار شود. 19 و 22 در تورنتو. و در ونکوور کانادا برگزار شد.

کنسرت یکی از بهترین پیانیست های جهان بر عهده این تهیه کننده ایرانی است که پیش از این تور کنسرت های جهانی خود را در سال 2022 با هزا اجرا کرده است.

ماهان راد که تولید این تور بزرگ در کانادا را بر عهده دارد، درباره این همکاری بین المللی با چهره سرشناس موسیقی کلاسیک جهان گفت: پس از برگزاری بیش از بیست تور جهانی با خوانندگان این کمپانی در سراسر جهان، اکنون ما با چهره های مطرح موسیقی جهان همکاری می کنند. یکی از جدی ترین موضوعاتی است که در رأس اهداف ما قرار دارد و همکاری با ریچارد کلایدرمن در گام اول می تواند سرآغازی برای گسترش فعالیت های ما در اجراهای بین المللی باشد.

کنسرت ریچارد کلایدرمن در تالار وزارت کشور

وی افزود: کمتر هنرمندی در عرصه موسیقی کلاسیک است که در سالن های بزرگ کانادا مورد استقبال هزاران نفر قرار گیرد و شاید آقای کلایدرمن تنها فردی باشد که به شکل جالبی مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفته است.

این تهیه کننده که پیش از این تجربه مدیریت و سرمایه گذاری روی بسیاری از اجراهای بین المللی از جمله اجرای خوانندگان ایرانی در اکسپوی دبی و چندین تور در اروپا، استرالیا و کانادا را داشته است، گفت: کلایدرمن یک چهره جهانی و مهم در کلاسیک جهان است. موسیقی و تور کنسرت او مخاطبان زیادی دارد. در سراسر جهان دارد.

ماهان راد گفت: بعد از تور کانادا قرار است مذاکراتی با وی برای حضور این هنرمند در ایران انجام شود و تصمیم داریم کنسرت کلایدرمن را تا پایان امسال در تهران برگزار کنیم. بسیاری از مدیران فرهنگی در این زمینه با ما همکاری کرده اند و تصمیم داریم این موضوع را در ایران به صورت جدی اجرا کنیم.

ریچارد کلایدرمن پیانیست مشهور فرانسوی متولد 28 دسامبر 1953 در پاریس است، فعالیت حرفه ای او با “Chekame for Adeline” در سال 1976 آغاز شد که موفقیتی جهانی داشت و 22 میلیون نسخه در 38 کشور به فروش رفت.

کلایدرمن

کلایدرمن اولین کنسرت خود را در سال 1979 برگزار کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 2500 کنسرت اجرا کرده است. او تاکنون بیش از 1200 ملودی ضبط کرده و بیش از 80 میلیون نسخه فروش داشته، 270 صفحه طلا و 70 صفحه پلاتین دارد.

کلایدرمن سبک کاری خود را تلفیقی نئورومانتیک از موسیقی کلاسیک و پاپ می داند. در کتاب رکوردهای جهانی گینس از او به عنوان “موفق ترین نوازنده پیانو در جهان” نام برده شده است. Clayderman به ویژه در آسیا محبوب است. در سال 1396 کنسرت این پیانیست با همراهی ارکستر زهی و گروه الکتروآکوستیک در تالار وزارت کشور برگزار شد و اجرای قطعه “ای ایران” از پرمخاطب ترین قطعات این کنسرت بود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا