کتاب و ادبیات

روضه اصحاب فرهنگ و هنر به یاد شهدای خدمت/ رونمایی از آثار مرتبط با شهید جمهور+ فیلم

تهران- ایرنا- قبرستان فرهنگ، هنر و رسانه اصحاب در سوگ اهل بیت(ع) با یاد و خاطره شهدای خدمت با حضور مسئولان، تجلیل از خاندان خادم الرضا(ع) و خادم الرضا(ع) برگزار شد. رونمایی از آثار فرهنگی و هنری مرتبط با شهید رئیس جمهور از جمله برنامه های این مراسم بود.

دریافت کردن
5 مگابایت

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مراسم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در یاد و خاطره اهل بیت (علیهم السلام) روز پنجشنبه 29 تیرماه 1403 در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور، دختران شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی، حسین دوسالار مشاور وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدمحمود اسلامی وزیر فرهنگ توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در همه رویدادها همراه ما بودند

در این مراسم وزیر فرهنگ ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که در همه رویدادها همراه ما بودند و حس وحدت تشکر می کنم. ، وحدت و خویشاوندی بین ماست. به وجود آمد

محمدمهدی اسماعیلی افزود: برای ما سخت است که پایان دولت زودتر از موعد قانونی اتفاق افتاد و رئیس جمهور خود را از دست دادیم. در ملکوت خدا حضور دارند اما برای ما حسرت و آه و ناله و اشک و گریه باقی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از همه حضار به ویژه فرزندان عزیز رئیس جمهور شهید دکتر مخبر، عزیزانمان در دولت و همه حضار تشکر می کنم.

وزیر فرهنگ نیز از نمایندگان شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

شهید جمهوری توجه ویژه ای به اهل قلم داشت

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه این دیدار به یاد رئیس جمهور شهید برگزار شد، گفت: شاید توان قدردانی از زحمات رئیس جمهور شهید را نداشته باشیم، این دیدار راهی برای ابی عبدالله علیه السلام و برای رئیس جمهور شهید قدردانی کنید.

یاسر احمدوند وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید توجه ویژه ای به کتاب و ادبیات داشت، ادامه داد: ایشان حداقل 12 جلسه با اهالی کتاب داشتند و با سایر اهالی فرهنگ نیز دیدار داشتند.

در ادامه این مراسم از مجتبی امینی تقدیر و تجلیل از ساخت مستند «پرواز در مه» که آخرین سفر رئیس جمهور شهید را روایت می کند و پوستر رئیس جمهور که با تکنیک خط کشی از مجموعه اشعار سروده شده برای شهدای پرواز رونمایی شده است.

همچنین از کتاب های «خادم ملت» فارسی-انگلیسی-عربی-فرانسوی-اندونزیایی اردو-هندی، «شهدای پرواز اردیبهشت»، «رئیسی الگوبود»، «سه سال خدمت»، «عزیز رئیسی»، «سید ابراهیم عبداخدا و خادم رئیس جمهور»، «در قالب رئیس جمهور» و سه ویژه نامه فارسی و انگلیسی درباره شهدای پرواز رونمایی و تابلوی خوشنویسی صلوات ویژه امام رضا (ع) تقدیم شد. به ریحانه و هانیه سادات رئیسی.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا