کتاب و ادبیات

آزمون «سامفا»، ۳۰ شهریور برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سیزدهمین دوره آزمون استاندارد مهارت های زبان فارسی (سمفا) 30 شهریورماه در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

گزارش کردن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از وزارت علوم، ثبت نام در این آزمون از 7 تا 14 مرداد از طریق سایت سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور و آزمون در روز جمعه 30 شهریور ماه 1403 مطابق با 30 شهریور 1393 با همکاری سازمان علمی بین المللی برگزار می شود. مرکز همکاری های وزارت علوم، سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور و سازمان امور دانشجویان برگزار می شود.

آزمون استاندارد مهارت های فارسی (مخفف SAMFA) آزمونی برای سنجش مهارت های زبانی در زبان فارسی است. همتای سامفا در زبان انگلیسی و در سطح بین المللی، آزمون های تافل و آیلتس است. این آزمون توسط سازمان سنجش و سنجش آموزش کشور برگزار می شود تا فرآیند پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه ها انجام شود.

آزمون سمفا یکی از معیارهای تحصیل در دانشگاه های ایران برای اتباع خارجی است. بر اساس آیین نامه مصوب کلیه دانشجویان غیرایرانی مایل به تحصیل در دانشگاه های کشور باید در این آزمون شرکت کنند. این آزمون از دو بخش عمومی و آکادمیک (دانشگاهی-دانشگاهی) تشکیل شده و اهداف تحصیل در مدارس آموزشی، سکونت، فعالیت شغلی و تجاری، تأسیس دفاتر بین المللی و … را در جمهوری اسلامی ایران ارائه می کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا