کتاب و ادبیات

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری‌های فرهنگی با روسیه است

مسکو – ایرنا – سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه وزارت امور خارجه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در یکی از بهترین دوران خود قرار دارد، گفت: با توجه به اهمیت روابط مردم با مردم در ثبات روابط، ما در این راستا کار می کنیم و به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با فدراسیون روسیه هستیم.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، ناصر کنعانی که برای شرکت در اجلاس سخنگویان وزارت امور خارجه کشورهای عضو برجام به روسیه سفر کرده است، این سخنان را در بازدید از مرکز زبان و فرهنگ ایران در مرکز فرهنگی ایران بیان کرد. دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو و ملاقات با مدیر آن، الکساندر پالیشوک. مرکز و ایران شناس روسی بیان کرد.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در دوران شکوفایی و توسعه قرار دارد، گفت: معتقدیم همکاری های علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور باید به طور همزمان توسعه یابد و توسعه یابد. همگام با روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری. .

وی یادآور شد: بر اساس تجربیات تاریخی پیوند بین مردم بسیار مهمتر از پیوند بین دولت هاست. اگر پیوند بین ملت ها تقویت شود، این پیوند به پایداری روابط کشورها حتی در فراز و نشیب روابط سیاسی کمک می کند.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

کنعانی اضافه کرد: بنابراین برای ما در وزارت امور خارجه گسترش همکاری های فرهنگی با فدراسیون روسیه بسیار مهم است و تلاش می کنیم به وزارتخانه ها و مراکز فرهنگی دو کشور برای گسترش روابط کمک کنیم.
وی با اشاره به افزایش مبادلات گردشگری ایران و روسیه در پی اجرای توافقنامه لغو روادید سفرهای گروهی گردشگران، ابراز امیدواری کرد با تلاش مشترک تهران و مسکو شاهد گسترش روزافزون روابط دو کشور باشیم. کشورها.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در مرکز زبان و فرهنگ ایران در دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو گفت: خوشبختانه آموزش زبان فارسی در این دانشگاه سابقه و نتایج خوبی دارد. و تجربیات خوبی هم داشته است.
کنعانی از آمادگی وزارت امور خارجه ایران برای تقویت کرسی های آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مختلف جهان از جمله روسیه خبر داد و یادآور شد: کمک به گسترش زبان فارسی یکی از ماموریت های تعریف شده برای مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه است. وزارت امور خارجه ایران است و در این رابطه با بنیاد سعدی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه به درخواست رئیس مرکز زبان و فرهنگ ایران در دانشگاه زبان شناسی مسکو برای تسهیل تبادل اساتید و دانشجویان روسی در حوزه زبان فارسی پاسخ داد. . ما دانشگاهی با کشورهای دوست از جمله روسیه هستیم و با جدیت پیگیر تهیه کتاب های زبان فارسی و منابع آموزشی مورد نیاز این دانشگاه ها هستیم.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

الکساندر پالیشوک، استاد برجسته زبان فارسی گروه زبان های شرقی، دانشکده مترجمی دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو و مدیر اتاق زبان و فرهنگ ایران نیز گزارشی از فعالیت های کرسی زبان فارسی در این دانشگاه ارائه کرد. .
به گفته وی، سابقه تدریس زبان فارسی در دانشگاه زبان شناسی مسکو بیش از 20 سال است و هفت استاد آموزش زبان فارسی را بر عهده دارند.


پالیشوک سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست های خبری هفتگی را ستوده و موضوعات مطرح شده توسط کنعانی در نشست های خبری را برای فارسی آموزان آموزنده توصیف کرد.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

در این نشست صمیمی که با حضور هادی گودرزی رایزن علمی و نسرین لادری رئیس دیپلماسی عمومی سفارت ایران در مسکو برگزار شد، تعدادی از زبان آموزان فارسی زبان دانشگاه زبان شناسی مسکو سوالات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

کنعانی: ایران به دنبال گسترش همکاری های فرهنگی با روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف شرکت در نشست سخنگویان وزارتخانه های امور خارجه کشورهای عضو بریکس روز پنجشنبه وارد روسیه شد.
در این نشست یک روزه که روز جمعه در مسکو برگزار می شود، سخنگویان دیپلماسی کشورهای بریکس درباره نقش رسانه ها در تقویت جایگاه بین المللی بریکس، ایجاد بستر مشترک اطلاعاتی و سازوکار پوشش رسانه ای صحبت خواهند کرد. اجلاس سران بریکس در اکتبر 2024 (اول تا سوم آبان 1403). و سایر موضوعات مورد علاقه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا