کتاب و ادبیات

اسماعیلی: انتصاب‌های خانوادگی در وزارت ارشاد کذب است

تهران – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اخباری مبنی بر قرارهای خانوادگی در فضای مجازی توضیح داد: ما در وزارت فرهنگ طبق ضوابط کار کرده ایم. دوستان دیروز در این مورد پاسخ دادند و تکذیب کردند.

محمدمهدی اسماعیلی وی پس از برگزاری مراسم «قرائت سند ملی و ترویج کتابخوانی مفید» در گروه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب ۴۰۰ نیروی رسمی و الزام تعدادی از نیروهای این وزارتخانه به بازنشستگی، اعلام کرد. بحث جذب 400 نیرو از سال گذشته مطرح شده و انتقاداتی نیز به آن وارد شده است. زمان برای آن وجود داشت. امسال روند جذب نیرو در دولت انجام شده و تا این روزها ادامه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اخباری که در فضای مجازی مبنی بر قرارهای خانوادگی مطرح شده است، توضیح داد: در وزارت فرهنگ بر اساس ضوابط کار کرده ایم. ما دولتی هستیم که 3 سال و نیم کار کردیم نه 8 سال! در این مدت اسناد صادر می شود و باید بر اساس آن اسناد ساختاری شکل بگیرد، کار نامتعارفی نداشتیم. دوستان دیروز در این مورد پاسخ دادند. این مدل ابراز علایق همیشه در انتهای دولت ها بوده است و خداوند تقوای لازم و توجه به عواقب اظهارنظرهای نادرست را به همه ما عنایت فرماید.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار که قراری نبوده است؟ وی اعلام کرد: پاسخ داده شده است.

روز گذشته روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این موضوع گفت: اکانت جعلی با دو فالوور! خبر جذب افراد در روزهای پایانی دولت شهید رئیسی منتشر شد که بازتاب گسترده ای در شبکه ها داشت.

با پیگیری هایی که از سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم، درخواست وزیر فرهنگ برای استخدام دامادش کذب محض است و چنین چیزی وجود خارجی ندارد.

امیدواریم دستگاه قضایی مسئولیت کسانی را که این چنین ناشیانه با اکانت های جعلی دروغ می آفرینند و با صرف هزینه های هنگفت همین اکاذیب را در سطح وسیع منتشر می کنند، مشخص کند.

هر کلاسی باید یک کتابخانه داشته باشد

اسماعیلی در خصوص لزوم توزیع کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به دنبال این بودیم که هر کلاسی یک کتابخانه داشته باشد، پست کتابدار را به مدارس برمی گردانیم. تقریبا 120 هزار مدرسه داریم و حدود 80 هزار مدرسه با کلاس های عالی داریم که تلاش می شود به کتابخانه های این مدارس برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین درباره شنیده ها مبنی بر اینکه برخی معاونت ها و سازمان های زیرمجموعه مدتی است سر کار نیستند، گفت: حتی یک مورد هم نداشتیم. اگر هست، به ما بگویید، برخلاف آنچه گفته می شود، می توانیم در آخرین لحظه او را برکنار کنیم.

وزیر ارشاد درباره تاخیر در افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس نیز توضیح داد: این کارخانه مشکل برق دارد. این کارخانه به اندازه یک شهر است. این مشکل در استان در حال حل است. فکر می کنم زمانی که فصل پیک مصرف برق را پشت سر بگذاریم، کارخانه شروع به تولید خواهد کرد. از نظر امکانات مشکلی نداریم و تنها مشکل برق است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا