کتاب و ادبیات

سومین جشنواره «صدای سخن» تمدید شد

تهران- ایرنا- دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» گفت: مهلت شرکت در این جشنواره با توجه به اشتیاق علاقه مندان تا 20 مردادماه تمدید شد.

به گزارش ایرنا، وحید مبشری وی با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای حفاظت از زبان فارسی معاونت صدا سومین جشنواره سراسری «آوای گفتار» را برگزار کرده و تمامی ملی، استانی و… را به دبیرخانه این سازمان ارسال می کنند. جشنواره تا 20 مرداد از طریق سایت رادیو فرهنگ.

وی درباره بخش های سومین جشنواره ملی صدا بیان کرد: این جشنواره شامل 6 بخش اصلی است. بخش ویژه فضای مجازی و نمایش رادیویی، رادیو نویس یا رادیو نویس، بخش آموزش زبان فارسی در مدارس و بخش عمومی است و با توجه به اهمیت حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی در رسانه ملی به ویژه رادیو، شبکه رادیویی فرهنگ با حمایت شورای حفظ زبان فارسی، معاونت صدا و مرکز ادبیات ایران ساد سخن را با رویکرد حفظ زبان فارسی برگزار می کند.

مبشری افزود: بخش های رادیویی شامل بخش اصلی است که شبکه های صدای جمهوری اسلامی ایران، صدای استان ها، رادیوهای شهری، اخبار و شبکه های برون مرزی مجاز به شرکت و ارسال آثار به جشنواره خواهند بود. فرمت های برنامه نویسی در بخش اصلی برنامه های ترکیبی هستند. ، برنامه های گفتار محور، برنامه های گفت و گو محور، مسابقه و نمایش (حداکثر 25 دقیقه)، برنامه های بخش ویژه سومین جشنواره صدای گفتار در دو موضوع؛ الف – جایگاه زبان فارسی در آثار استاد سید محمد حسین شهریار. ب- نقش استاد شهریار در توسعه زبان فارسی (حداکثر 25 دقیقه) پذیرفته می شود.

سومین

دبیر سومین جشنواره سراسری «صدای سخن» تصریح کرد: فضای مجازی و رادیو بخشی از جشنواره است و در این بخش از سومین جشنواره «صدای سخن» تنها کانال های معاونت صدا مجاز به شرکت هستند. و ستاد جشنواره، اکران ها و شبکه های رادیویی در بازه زمانی اعلام شده در فراخوان بررسی و آثار برتر در زمینه نمایش های رادیویی و فضای مجازی معرفی و قدردانی خواهند شد.

وی بیان کرد: بخش رادیو نویسی رادیو نویسی با محوریت نوشتن متن رادیویی در حداکثر 3000 کلمه با موضوع زبان معیار در رادیو برای تمامی برنامه سازان و مخاطبان رادیو است و از هر شبکه رادیویی یک مقاله پذیرفته می شود. و بخش دیگر آموزش زبان فارسی در مدارس است. (با حمایت وزارت آموزش و پرورش) که در این بخش از سومین جشنواره صدای گفتار، معلمان و اساتید زبان و ادبیات فارسی می توانند حداکثر پنج دقیقه از خلاقیت خود در آموزش زبان و ادبیات فارسی (با تلفن همراه) در قالب یک فایل تصویری یا صوتی. تهیه و ارسال به دبیرخانه جشنواره.

مبشری درباره بخش عمومی جشنواره سراسری «ندای گفتار» گفت: در این بخش، مخاطبان فعال شبکه های رادیویی (شنوندگان) می توانند یک برنامه رادیویی تا 15 دقیقه با موضوع حفظ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. به زبان فارسی و با توجه به استقبال برنامه سازان و عموم مردم. دیدیم، تمامی آثار تا 30 تیرماه از طریق سایت رادیو فرهنگ دریافت می شود.

اختتامیه سومین جشنواره ملی «سدای سخن» 27 شهریور همزمان با روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا