کتاب و ادبیات

اهداء تابلو خوشنوسی نفیس به کتابخانه ملی ایران

تهران- ایرنا- تابلوی تکه تکه و حکاکی شده با موضوع احکام به نماز در کنار قبور و امامزادگان توسط نورا حق پرست به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نورا حق پرست، نویسنده و مترجم و مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تابلوی تکه تکه و تزئین شده را اهدا کردند. با نام حضرت اباالفضل العباس به کتابخانه ملی ایران. .

این تابلو با تذهیب و آرایه‌های مختلف تزیین شده و در قاب خاتم با نوشته علی بن محمد بن قاسم اردبیلی محفوظ است. موضوع این تابلوی نفیس احکام نماز در کنار قبور و امامان و تأکید بر خواب شیخ محمد نعم حضرت اباالفضل علیه السلام در تأیید نماز و زیارت در این مکان ها است.

در بخشی از این تابلو نوشته شده است:

امیدوارم دیوان دفتر کاتبان سواد نسخ او را بر بیاد ده حر بسازد.

این خادم حقیر طلاب و طلاب، زمانی که در محضر رحمت و مغفرت مقبره حاجی شیخ محمد تربتی در مشهد مشغول تحصیل بودم، روزی صحبت از انواع اغوای شیطان شد. عرض کردم که یکى از علما به نام شیخ محمد در مجلس خیمه آقاى فاضل عروانی و نورالله منصوب شد و خود شخصى فاضل و مجتهد بود. در ایام حضرت سیدالشهداء علیه السلام با همراهی شیخ مذکور به زیارت قبر مطهر می رفتیم. آقا شیخ محمد گفت من در حرم مطهر حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس رضی الله عنه نماز نمی خوانم. ما این کلمه را دوست نداشتیم. گفت: شما اهل علم هستید، جواب را از علم بگویید، نماز در کنار قبور کراهت دارد، مگر قبور امام اطهر، سلام بر آنان و حضرت ابوالفضل. […]

به نام خدا . و اینکه یکی از کافران وقتی ذکر را می شنود ساکت می شود و می گوید که دیوانه کننده است و ما جز ذکر برای جهانیان نداریم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا