کتاب و ادبیات

«مصطفی صدرزاده» شهید روز تاسوعا و مصداق مرد الهی

تهران – ایرنا – رزمنده دوران دفاع مقدس از «مصطفی صدرزاده» شهید روز تاسوعا به عنوان نمونه بارز آن مردان خداپرستی یاد می کند که با هیچ معامله ای مانع از یاد خدا نشدند.

امروز چهارم تیرماه مصادف با تاسوعای حسینی است مصطفی صدرزاده همان جوانی که رهبر معظم انقلاب او را شخصیتی درخشان معرفی کردند، سال 94 در چنین روزی به شهادت رسید.

صدرزاده در 28 شهریور 1365 در شهرستان شوشتر استان خوزستان به دنیا آمد. در 11 سالگی به همراه خانواده به استان مازندران رفت و پس از دو سال به همراه خانواده به شهریار رفت. در سال 1366 وارد حوزه علمیه شد و حدود چهار سال در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) تهران به تحصیل پرداخت. سپس در رشته ادیان و عرفان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران تحصیل کرد.

صدرزاده یک روز قبل از شهادتش به دوستانش گفته بود که با یک گلوله شهید می شوم و اول آبان 94 در عملیات محرم در روز تاسوعا در نبرد با تروریست های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید. و پیکرش در گلزار شهدای بهشت ​​رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

اگر بخواهیم در مورد این شهید مدافع حرم صحبت کنیم که کجا بود، چه کرد و چگونه به شهادت رسید، ساعت ها طول می کشد، اما اگر اهل فیلم هستید، مستند عابدان کهنز را ببینید. همان فیلمی که در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به عنوان کاندیدای بخش شهدای مقاومت معرفی شد و دیپلم افتخار بهترین پژوهش و پژوهش مستند بلند مسابقه اصلی را برای کارگردانی دریافت کرد. این مستند در نهمین دوره جشنواره فیلم عمار در بخش مدافعان حرم نیز برگزیده شد.

مستند عابدان کوهنس در مدت دو ساعت روایتگر تربیت و رشد جوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کوهنس شهریار است که در رویدادهای مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 1367 حضور فعال داشتند. و فتنه تروریست های تکفیری در سوریه.

یکی از فارغ التحصیلان این مسجد مصطفی صدرزاده است و رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره این شهید فرمودند: امروز هزاران گروه مقاومت در مساجد و هیئت های سراسر کشور داریم. کشور. از این هسته های مقاومت، جوانان مدافع حرم به پا می خیزند… گاهی می بینی شخصیتی روشن ضمیر از روستا برمی خیزد. از روستایی در اطراف شهریار، جوانی فداکار و باهوش مانند مصطفی صدرزاده متولد می شود. ما در سراسر کشور از این مصطفی صدرزاده زیاد داریم، هزاران نفر داریم. همه اینها امیدوار کننده است.

مستند آقا مصطفی نیز روایتی از جهاد فرهنگی شهید صدرزاده است و روایتگر دنیای جوانانی شده است که با روش های نامتعارف آنها را جذب پایگاه بسیج کرده است. همان هایی که اول او را تحقیر کردند و حتی کتک زدند و امروز همان بچه بسیج دیروز برایشان «آقا مصطفی» شده است.

اگر اهل کتاب خواندن هستید، می توانید زندگی نامه شهید صدرزاده را در کتاب های «سرباز نهم» و «اسم تو مصطفی» بخوانید. رهبر معظم انقلاب در شرحی بر این دو کتاب که توسط شهید آیت الله رئیس جمهور در 9 مرداد سال گذشته نوشته شده است. سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد، نوشتند: پیش از این کتاب دیگری درباره زندگینامه شهید صدرزاده خوانده ام، اما ابعاد شخصیت محبوب و چندوجهی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره برجسته بی شک الگوی جوانان امروز و فردا است. اراده قوی، درک صحیح، روحیه ایثار، شجاعت، خستگی ناپذیری، ادب، دلی سرشار از عشق و صفا و بسیاری ویژگی های برجسته دیگر از ویژگی های شخصیتی این جوان فداکار و انقلابی نسل دوم و سوم است. انقلاب. خواندن این کتاب برای من حسادت می کند.

از قدیم الایام گفته اند که اگر آب دریا را نمی توان کشید، باید در حد تشنگی آن را چشید. حالا برای چند دقیقه با خدای بهرامی کسی که بیشتر دوست داره خودشه درباره راوی دفاع از حرم اسوه به گفت و گو نشستیم.

بهرامی که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مربی فرهنگی بسیجیان مسجد امیرالمومنین(ع) شهریار است در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا با اشاره به اینکه مصطفی صدرزاده متولد شوشتر و در دوران جوانی است، گفت: ، در روز تاسوعا با ماشین تصادف کرد. مردم با دیدن صحنه تصادف و وضعیت مصطفی فکر می کنند که او مرده است. مادرش او را نذر حضرت عباس کرد و خداوند به او زندگی دوم داد، اما سرانجام در روز تاسوعا به شهادت رسید.

خودیار که همیشه مثل یک پدر مهربان صحبت می کند، از صدرزاده به عنوان نخبه یاد کرد و گفت: مصطفی همیشه آماده کار است. چه مراسم مذهبی مانند جشن و عزاداری اهل بیت(ع) و چه در برنامه های انقلاب.

این یادگار دوران دفاع مقدس که به داش خودیار نیز معروف است، گفت: در منطقه شهریار قسمتی به نام ملتخواه وجود دارد که مردم فقیر در آن زندگی می کردند. در واقع این محله سه کوچه داشت که در یکی از آنها باغ های بزرگ ساخته بودند و در کنار آن دو کوچه برای فقرا قرار داشت و در کنار فقر مالی، فقر فرهنگی هم بیداد می کرد.

خدایار گفت: مصطفی برای رفع فقر فرهنگی آن محله هیئتی تشکیل داد و نام آن را هیئت ابوالفضل گذاشت و از اول محرم برنامه داشت. به گونه ای که هیئت خود را اداره کرد و در هیئت عاشقان ولایت در مسجد امیرالمومنین (ع) حضور یافت. در روزهای تاسوعا و عاشورا جوانان گروه دست به دست می شدند و با تشکیل گروه شیردهی به جمع عاشقان ولایت می رفتند.

خودیار بهرامی، راوی دفاع مقدس

این راوی مدافع حرم گفت: همان روزی که قرار بود فرزند مصطفی به دنیا بیاید، خودش به بیمارستان آمد اما نه برای عیادت فرزندش، بلکه برای بستری شدن در همان بیمارستانی که در سوریه مجروح شده بود. . البته صدرزاده 4 بار طعم مصدومیت را چشیده بود و یک بار دکتر با تعجب گفت: “اگر نیمی از بدنش را نداشته باشد چگونه می تواند راه برود و زندگی کند؟”

آقای بهرامی فرمودند «مصطفی مردی گشاده دل و اهل لوطی بود» و سپس دو آیه از قرآن را تلاوت کرد که در هر دو آیه کلمه «رجال» به کار رفته بود. یکی آیه 23 سوره احزاب که می فرماید «انا انا المؤمنین صدقهوا ما یقدهم الی الله…» و دیگری آیه 37 سوره نور است که می فرماید «مردم. تجارت کنند و یاد خدا را اطاعت کنند». بیت اول که بسیار شنیده ایم در وصف مؤمنان و مجاهدان خداست، اما آقای بهرامی خاطره ای از آیه دوم بیان کردند که شنیدنی است.

داش خودیار گفت مصطفی صدرزاده در شهریار استخر خریده و از طرف دیگر پایش را به حرم باز کرده است. در واقع او فرصت مدیریت استخر را نداشت. چون معمولا یک مینی بوس اجاره می کرد و به دنبال بچه های کار در منطقه شهریار می رفت و بعد با مینی بوس آنها را به استخر می آورد تا تفریح ​​کنند و از طرفی مربی شنا می گرفت و حتی به بچه ها آموزش می داد و به نوجوانان غذا می داد تا روزی شاد برایشان فراهم کند و در نهایت آنها را به خانه بازگرداند.

بهرامی گفت که صدرزاده شش ماه قبل از شهادتش به مسجد آمده بود و می خواست استخر را بفروشد اما خدایار به عنوان مشورت او را از این کار منصرف کرده بود. چون این حوض منشأ خدمات فراوانی برای صدرزاده بود، اما مصطفی از خدیار خواست استخاره و هر آیه ای که می آید، به آن عمل کند، آیه 37 سوره نور آمد و به گفته بهرامی مصطفی صدرزاده مصداق بارز آن بود. آیه، و لذا حوض را فروخت و به شام ​​رفت.

هم اکنون دوستان، بسیجیان و نمازگزاران مسجد امیرالمومنین(ع) در تاسوعای حسینی مصادف با 25 تیرماه در شهریار نهمین سالگرد شهادت سیدالشهدا(ع) را جشن می گیرند تا با شخصیت نورانی این شهید بیشتر آشنا شوند. و همانطور که رهبر معظم انقلاب با اشاره به آیه یحتدون فرمودند با این ستاره ها راه را پیدا می کنید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا