علم و دانش

آزمون تجربی المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار شد

اصفهان -ایرنا – آزمون تجربی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز سه‌شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مسوول کمیته برگزاری آزمون المپیاد جهانی فیزیک روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آزمون‌های این المپیاد در ۲ بخش تجربی (آزمایشگاهی) و نظری است که امروز آزمون تجربی با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور برگزار شد.

حامد بخشیان افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون امروز به ۲ سوال با موضوع «ترمودینامیک» و «اپتیک» پاسخ دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی که برای آزمون امروز مورد استفاده قرار گرفت در داخل کشور طراحی و تولید شده است.

بخشیان با بیان اینکه پاسخ‌نامه شرکت‌کنندگان در آزمون تجربی المپیاد جهانی فیزیک توسط ۳۰ نفر از استادان و دانشمندان فیزیک کشورمان تصحیح می‌شود، اضافه کرد: هر برگه پاسخ‌نامه توسط ۲ نفر تصحیح می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ نفر از استادان فیزیک دانشگاه‌های کشورمان نیز برای برگزاری آزمون نظری و تصحیح پاسخ‌نامه‌ها همکاری خواهند داشت.

مسوول کمیته برگزاری آزمون المپیاد جهانی فیزیک تصریح کرد: نمره نهایی دانش‌آموزان با توجه به نتایج آزمون‌های تجربی و نظری تعیین می‌شود و به حدود هشت درصد از شرکت‌کنندگان مدال طلا تعلق می‌گیرد.

آزمون تجربی المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار شد

بخشیان افزود: آزمون نظری این المپیاد نیز روز پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود و دانش آموزان نخبه باید به سه سوال که توسط گروهی از استادان و دانشمندان فیزیک ایران طراحی شده است، پاسخ دهند.

به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک دیروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

از جمله کشورهای حاضر در این المپیاد می‌توان به ایران، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه، مکزیک، امارات متحده عربی، مالزی، گرجستان، بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، کرواسی، قبرس، کلمبیا، بلاروس، کویت، ویتنام، قطر، بوسنی و هرزگوین، بنگلادش، قزاقستان، کوزوو، مولداوی، مغولستان، صربستان، سوریه،تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، ازبکستان و نپال اشاره کرد.

پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش تاکنون در ادوار مختلف المپیاد حضور دارند و از بدو ورود نیز مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

حاصل تلاش دانش‌آموزان کشورمان در المپیادهای جهانی فیزیک در چهار دهه اخیر کسب ۳۶ مدال طلا، ۶۸ مدال نقره و ۳۹ مدال برنز بوده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ نیز میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا