کتاب و ادبیات

کارتونیست‌های ۲۸ کشور در ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» شرکت کردند

تهران – ایرنا – در حالی که کمتر از یک ماه به پایان مهلت شرکت در ششمین دوسالانه بین المللی «کاریکاتور کتاب» باقی مانده است، تاکنون کاریکاتوریست هایی از 28 کشور جهان در این جشنواره شرکت کرده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در حالی که کمتر از یک ماه به شرکت در ششمین دوسالانه بین المللی «کاریکاتور کتاب» باقی مانده است، هنرمندانی از 28 کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده اند.

بر این اساس، تاکنون کاریکاتوریست هایی از الجزایر، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بحرین، برزیل، بلغارستان، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، هند، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مقدونیه، مکزیک، مونته نگرو، مراکش، هلند، پاناما، رومانی، روسیه، عربستان سعودی، صربستان، ترکیه، انگلیس و ایران آثاری را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند. پس از ایران، چین، برزیل و روسیه بیشترین فراوانی را در ارسال آثار دارند.

ششمین دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با محوریت موضوعات «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، اوقات فراغت، شادی و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و تجارت»، «کتاب» ، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» و «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» از موضوعات جانبی این دوره از جشنواره خواهد بود. علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو دسته حرفه ای و مبتدی (هنرمندان ایرانی که در مسابقات داخلی و بین المللی شرکت نکرده اند) ارسال کنند.

در ششمین دوسالانه بین المللی کاریکاتوریست های 28 کشور حضور داشتند

در بخش حرفه ای، برندگان جشنواره (مقام اول تا سوم)، علاوه بر لوح و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب 1000، 700 و 500 یورو) و 3 نفر از افراد شایسته دریافت کردند. به لوح و تندیس، مبلغ 80 میلیون ریال هدیه نقدی دریافت کرد. همچنین به 6 نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و 50 میلیون ریال هدیه نقدی تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است برگزیدگان ایرانی این جشنواره جایزه ای معادل ریالی دریافت خواهند کرد.

علاقه مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین المللی کتاب کارتون می توانند تا تاریخ 31 آگوست 1403 (21 مرداد 2024) با عضویت در سیستم جشنواره آثار خود را ارسال کنید آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، وضوح حداقل 200 dpi، طول یا عرض 2000 پیکسل و حداکثر حجم 100 مگابایت ارسال شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا