موسیقی

حضور بانوی نوازنده در یک اتفاق جهانی/ برنامه‌های جدید آغاز می‌شود



به گزارش هنرآنلاین، تینا جاممهرامی نوازنده ویولن، آهنگساز و سرپرست گروه کوارتت «شهرزاد» به زودی ویژه برنامه هایی را در حوزه موسیقی تولید و در قالب های مختلف تقدیم مخاطبان می کند.

این نوازنده در روزهای گذشته به عنوان اولین هنرمند زن ایرانی در رشته نوازندگی ویولن مجموعه «یاماها» انتخاب شده و در ماه های آینده در کنسرت ها، آلبوم های خود به طور رسمی توسط این مجموعه حمایت خواهد شد. و برنامه های موسیقی به گفته وی، این اولین بار است که فعالیت یک نوازنده زن ایرانی در زمینه نوازندگی ویولن انجام می شود.

به گزارش جام گرمی، به زودی چندین کنسرت داخلی و بین المللی به همراه چندین کارگاه آموزشی برای علاقه مندان به نواختن ویولن برگزار می شود.

تینا جامه یکی از نوازندگان عرصه نوازندگی ویولن است که در سال های اخیر در مهمترین ارکسترهای کشورمان از جمله ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، ارکستر فیلارمونیک تهران، ارکستر پارسیان و تعدادی دیگر از گروه های موسیقی کشورمان.

او در سال‌های اخیر گروه موسیقی «کوارتت شهرزاد» را نیز تأسیس کرده و در همین راستا کنسرت‌های متعددی در ایران و سایر کشورهای اروپایی با اجرای سعید شریفیان، هوشیار خیام، تهمورس پورنظری و هنرمندان خارجی برگزار کرده است. است.

این نوازنده همچنین به عنوان سولیست در چندین جشنواره بین المللی در فرانسه، اسپانیا، سوئد، ایتالیا و آلمان اجرا داشته و به طور مستمر با ارکستر سمفونیک استانبول با همراهی «ماری پیر لانلگلام» (تک نواز فرانسوی) و سن پترزبورگ همکاری داشته است. ارکستر فیلارمونیک. است. همچنین اجرای قطعات اختصاصی از آثار «اسوالدو گولیف» (آهنگساز معاصر آرژانتینی و برنده دو جایزه گرمی) از دیگر فعالیت های این نوازنده در عرصه بین المللی به شمار می رود.

تینا جامه گرمی یکی از هنرمندانی است که موسیقی را از کودکی با ساز سنتور شروع کرد و پس از ورود به هنرستان موسیقی به نواختن ویولن کلاسیک ادامه داد. او کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران است و در این سال ها از محضر اساتید ایرانی و خارجی زیادی بهره برده است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا