کتاب و ادبیات

تشکیل نشست شورای ادبی بنیاد نخبگان/ تلاش برای بروز استعدادهای ادبی جوان

تهران- ایرنا- نخستین جلسه شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان با حضور اعضای این شورا با هدف بسترسازی و ایجاد شور و نشاط در نسل جدید برای قدم گذاشتن در عرصه ادبیات برگزار شد.

گزارش کردن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، اولین جلسه شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان با حضور خدای امجدی دبیر شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان و مدیر کل دفتر نظارت و شبکه سازی آینده سازان بنیاد مجتبی حزیق مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن شهرضایی، نویسنده و مدیرکل دفتر تکریم و الگوبرداری از نخبگان، بهزاد دانشگر، نویسنده و عضو شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان. حامد محقق معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران مهدی قزلی رئیس خانه شعر و ادب و علی محمد مودب این شاعر و ترانه سرا در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ایزد امجدی به تشریح مبانی روش شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر ادبی در رویدادها و موسسات معتبر پرداخت و وظایف شورا و نحوه اجرای منشور «شناسایی، توسعه و تعالی» را مورد بحث و بررسی قرار داد. استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ارائه شد.

سپس مجتبی حازق با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باشگاه پرورش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان گفت: کودکان در هر سنی می توانند وارد کانون پرورش فکری کودکان شهر و استان خود شوند. و فعالیت های آموزشی خود را در زمینه ادبیات و شعر انجام دهند. و نمایش را شروع می کنند و به اصطلاح در مرکز، بچه ها نوشتن را یاد می گیرند.

وی گفت: فعالیت ما در کانون در دو حوزه شعر و ادب است و بسته به علاقه و استعداد کودکان و نوجوانان در هر رشته استعدادها پرورش می یابد.

تشکیل جلسه شورای ادبی بنیاد نخبگان/ تلاش برای شکوفایی استعدادهای ادبی جوان

فرصت هیجان انگیز برای شناسایی استعدادهای ادبی

محسن شاه رضایی، یکی دیگر از اعضای شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان، ضمن بیان اهمیت شناسایی و توانمندسازی استعدادهای ادبی و سابقه این اقدام در بنیاد ملی نخبگان، از فرصت پیش آمده برای این امر قدردانی و پیشنهادات خود را برای ارتقای آن ارائه کرد. فرآیندهای شناسایی و حمایت از افراد با استعداد. ادبی چند نکته را بیان کرد.

بهزاد دانشگر نویسنده و عضو شورای ادبی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهمیت ورود بنیاد ملی نخبگان به عرصه استعدادیابی در حوزه ادبیات تاکید کرد: یک فرد با استعداد نمی تواند در یک نامناسب موفق شود. در حالی که یک فرد با استعداد متوسط ​​در شرایط و مسیر خوب می تواند به موفقیت منتهی شود و همین موضوع اهمیت بسترسازی برای بروز استعدادها را مشخص می کند.

حامد محقق معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اهمیت حمایت از کودکان در دوران کودکی افزود: اساتیدی که در کنار کودکان و نوجوانان هستند باید با ارتباط با کودکان و نوجوانان آشنایی کامل داشته باشند. نوجوانان و شاید بیشتر از آنجایی که لازم است در کنار اساتید برجسته حوزه ادبیات باشند، باید در کنار کسانی که حوزه فعالیتشان مربوط به کودکان و نوجوانان است قرار گیرند تا آموزش و پرورش آنها با مشکل مواجه نشود. چالش ها و مسائل.
این عضو شورای ادبی بنیاد گفت: بنیاد ملی نخبگان به عنوان نهاد حاکمیتی می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف کانون داشته باشد و با فراهم آوردن امکانات خود به افزایش علاقه کودکان به مقوله ادبیات کمک کند.

اهمیت هدف بنیاد ملی نخبگان پس از شناسایی استعدادهای برتر

وی با اشاره به اهمیت هدف بنیاد ملی نخبگان پس از شناسایی استعدادهای برتر، با اشاره به برنامه ریزی های آینده و نقش بنیاد در پیشرفت این افراد گفت: گاهی توجه بدون ساختار منطقی و فکری مناسب مانع رشد می شود. . یک فرد طبیعی با استعداد می شود.

وی با اشاره به رشد گلخانه ای و مصنوعی تاکید کرد: باید توجه داشت که حوزه ادبیات و هنر تفاوت های اساسی با حوزه علم دارد و لازم است در زمان اجرا به این تفاوت ها توجه شود.

علی محمد مودب با اشاره به اینکه حوزه علمی با حوزه های ادبی و هنری متفاوت است، گفت: از آنجایی که بنیاد یک نهاد حاکمیتی است، وظیفه خود می داند که بهترین استعدادها را شناسایی و برای آنها امکانات فراهم کند و در این راستا فرآیند از آنها پشتیبانی می کند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پرداختن به این حوزه استعداد افزود: این تسهیلات می تواند علاقه و اشتیاق نسل جدید را برای قدم گذاشتن در عرصه ادبیات افزایش دهد.

جلسه با تصمیم اعضای این شورا به پایان رسید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا