کتاب و ادبیات

افزایش ۲۰ هزار مترمربعی زیربنای کتابخانه‌های عمومی در یک سال

تهران- ایرنا- سازمان کتابخانه های عمومی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار در پایان خرداد 1403، 3 هزار و 798 باب کتابخانه عمومی تحت پوشش این سازمان به ثبت رسید و در این مدت یک سال، 20 هزار متر مربع به آن افزوده شد. به زیرساخت کتابخانه های عمومی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی اداره برنامه ریزی و اداره کل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان خرداد ماه 1403، تعداد 3798 فصل. از کتابخانه های عمومی شامل 2779 باب کتابخانه نهادی، 848 باب کتابخانه مشارکتی، 34 باب کتابخانه مستقل و 137 باب سالن مطالعه در کشور تحت پوشش موسسه ثبت شده است.

بر اساس این آمار در پایان خرداد 1403 زیربنای کتابخانه های عمومی تحت پوشش این نهاد یک میلیون و 407 هزار و 752 متر مربع بوده است. این شاخص در پایان خرداد 1402 یک میلیون و 427 هزار و 734 متر مربع بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل 19 هزار و 982 متر مربع افزایش نشان می دهد.

افزایش 20000 متر مربعی زیربنای کتابخانه های عمومی در یک سال

بیشترین افزایش زیرساختی کتابخانه های عمومی در استان لرستان با 17 درصد (تحت تاثیر افتتاح کتابخانه مرکزی خرم آباد) و پس از آن استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، فارس و زنجان در رتبه های بعدی قرار دارند.

همانطور که در نقشه ارائه شده از افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی استان ها در بازه زمانی یک ساله (پایان خرداد 1403 نسبت به پایان خرداد 1402)، نهاد کتابخانه های عمومی کشور مشهود است. با تمرکززدایی در راستای عدالت فرهنگی، استان های کم سود و مرزی را مورد توجه خود قرار داده است. افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی در این استان ها بخشی از نتایج این رویکرد است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا