کتاب و ادبیات

خورشید گلوی اطهرش را بوسید

کرمان – ایرنا – کرمان حسین آباد ایران امروز (19 مرداد) در دومین روز از بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی به شعر و مرثیه پیر غلامان حسینی پیوست و بر زخم کهنه اما تازه کربلا خون ریخت. در همایش شعر

به گزارش ایرنا، مراسم شعرخوانی پیرغلامان حسینی (ع) در محفل شعر آیینی با حضور استاندار، برخی از مسئولان و شاعران کرمان صبح امروز به همراه تنی چند از پیر غلامان حسینی در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد. کرمان و حال و هوای معنوی به این سالن داد. .

هنگام ورود به سالن تشریفات آیینی تالار فرهنگ و هنر، تندیس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کنار عکسی که صبح امروز پس از شنیدن این خبر دردناک در کنار مجسمه حاج قاسم قرار گرفته بود، این واقعیت را تداعی می کرد که ظلم و جور شده است. در تمام دوران ها ادامه یافت است.

خورشید گلوی ذاتش را بوسید

زخمی که عکس شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس که صبح امروز ترور شد بر قلب پیرغلامان حسینی (ع) در مراسم شعرخوانی شاعران این حال و هوا را ایجاد کرد. جمع آوری حتی بیشتر نفرت انگیز.

در این محفل شاعران از حسین علیه السلام سخن می گفتند و پیر غلامان زمزمه می کردند، گاه در میان شعر خوانی، کسانی که از کشورهای دیگر به کرمان آمده بودند از دل خود شعر می سرودند و بلند می خواندند و می گریستند.

شاعران حسین آباد ایران که از کودکی دل به گرو داشتند و از کودکی گریه می کردند و مجلس گردان امام حسین (ع) بودند، اکنون در اشعار خود از حسین، کربلا، اباالعلم می گویند. -فضل العباس و حضرت قاسم گوش و گوش. .

حامد عسکری شاعر نام آشنای بم نیز با بیت «باز کن دکانی که وقت عشق است» از شاعران کرمانی و غیر استانی چون حامد حسینخانی، اکبر خدادادی، محمدحسین کاظم زاده مجری برنامه است. محمدجواد شرفت، عباس صادقی، حسن پورعلویه، مسلم محبی، احمد علوی، شیما مظهری صافات، عاطفه جوشقانیان، زهراسادات قاسمی، عالیه محرابی و فاطمه نانی زاد را به شعرخوانی دعوت کرد.

خورشید گلوی ذاتش را بوسید

مهتاب دوید و دخترت را بوسید

محمدحسین کاظم زاده شاعر کرمانی به عنوان اولین شاعر میهمان لب گشود و سرود: «خورشید گلوی پاکی تو را بوسید/ سر بر سر نیزه ها بوسید؛ آن شب که رقیه سرت را بوسید/ مهتاب دوید. و دخترت را بوسید.»

حسینخانی از دیگر شاعران کرمانی نیز می‌خواند: «زنان چگونه از قافله رفتند/ آن روز که مردان همه بی‌حوصله بودند»؟ شعر حسینخانی که ادامه داشت اشک مهمانان را درآورد.

بخشی از مراسم شعر آئینی را در ویدئوی زیر ببینید:

آن ساقی 6 ماهه شاهد است

این شاعر کرمانی در بخشی دیگر از اشعار خود گفت: گل ها همه در یک جا پر شدند/ مثل فاصله زمین و آسمان؛ ذرات دنیا مست و خوشبو شد/ که ساقی 6 ماهه شاهد است هفتاد و دو سبزه تناور بود.

بیدار شدن در آغوشت لذت بخش است

پیر غلام حسینی با شعرخوانی سیداحمد علوی از استان قم، همچنین با زمزمه این شعر «خوشحال است در آغوش بیداری، در حسینیه در گریه هایت گرفتارم؛ دیدار با اندیشه تشنگی. حرمت هدایت شدن به عشق تو محصور شدن در دریای تازه از غم و کتک زدن طولانی مدت در غم تو بر سر و صورت و سینه می زند در غم تو آسمان غرق در غم توست خیمه یادگار آن کوچه و هیزم بشو، زبان زبان همه مردم شده است، (باز هم یتیمی از حرم گم شده است) شور دیگری در دل مجلس شعر آئینی کرمان انداخته شد، گویی قرار داده ای. غلام پیر ما پای منبر با قرائت صلوات به عشق حسین علیه السلام گریستند و بر دل سوزان مسلمانان جهان ناله کردند.

صدای هق هق مردان و زنان پیرغلام حسینی با ابیات مختلف تلاوت شاعران دو چندان می شد که از مظلومیت حسین (ع)، 6 ماه دشت کربلا، رقیه (س) و قاسم (ع) می گفتند. ) زینب و هفتاد و دو تن عشق. داشت می آمد

آنهایی که سال ها خدمت پروردگار ما بوده اند و همیشه در سینه دم و دم زده اند، آستین ها را بالا زده اند، دلشان به حسین و اهل بیتش بسته است و با شنیدن نام او آنقدر دگرگون می شود که گریه می کنند. گرفتن

خوشا به دلهای پاکشان که چهره های چروکیده و موهای سپیدشان حکایت از سالها خدمت و البته شرف و حیثیتشان دارد. سینه هایشان بوی محرم می دهد، بوی حسین، بوی عشق به مردانگی و جوانمردی.

بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از روز گذشته (18 مرداد) در کرمان آغاز شده و 20 مردادماه به پایان می رسد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا