کتاب و ادبیات

آیین نکوداشت آیت الله مستجاب الدعواتی«مستجابی»

تهران- ایرنا- انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آیت الله سید مرتضی مستجاب «مستجابی» از علمای ربانی استان اصفهان و یار دیرین شهید نواب صفوی (ره) را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، در مراسم یادبود آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعوتی «مستجابی» جمعی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه درباره جایگاه و اهمیت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعوتی در عرصه فرهنگی، علمی و دینی ایران و جهان تشیع صحبت خواهند کرد.

آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعوتی معروف به «مستجابی» فرزند. حاج سید اسدالله مستجاب الدعوتی و نوه آیت الله سید ابوالحسن صدر عاملیمعروف به مستجاب الدعوتی در سال 1303 به دنیا آمد.

وی که از علمای معروف شهر اصفهان است، به دلیل نسبت فامیلی و اینکه از خاندان صدر است، از دوران جوانی با امام ارتباط نزدیک داشت. موسی صدر و خانواده اش گفتند که این عشق و تعلق هنوز هم قوی است.

آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزه های علمیه تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. وی از مبارزان سیاسی دوران ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می رود.

آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه سابقه طولانی دارد و در شعر و هنر خوشنویسی و ورزش باستانی نیز دستی دارد.

مراسم تشییع آیت الله مستجاب الدعوتی

مراسم یادبود آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعوتی «مستجابی» از علمای ربانی استان اصفهان و یار دیرین شهید نواب صفوی (ره) یکشنبه 23 مرداد از ساعت 17:00 در سالن اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن محفاخر.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا