کتاب و ادبیات

وخامت حال منصور یاقوتی و انتظارات خانواده و جامعه هنری کرمانشاه از مسوولان

کرمانشاه- ایرنا- به دلیل وخامت حال منصور یاقوتی هنرمند کرمانشاهی که هم اکنون در بیمارستان امام رضا (ع) تحت درمان است؛ جمعی از هنرمندان استان خواستار توجه بیشتر مسئولان به جامعه هنری و مشکلات آنان شدند.

هنرمندان کرمانشاهی می گویند شرایط طوری نباشد که هنرمندی مثل منصور یاقوتی علاوه بر بیماری شرایط سخت دیگری را نیز تحمل کند.

در همین حال خانواده منصور یاقوتی نویسنده کرمانشاهی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه از مدیران و پزشکان استاد یاقوتی خواستند تا درمان وی در همین مرکز درمانی ادامه یابد.

همسر منصور یاقوتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه آقای یاقوتی مدتی است که به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان بستری بوده و این بیماری در معده، ریه و طحال پیشرفت کرده و منجر به عفونت در سایرین شده است. اعضای بدن.”

خانم طهماسبی با بیان اینکه استاد یاقوتی نیز از بیماری دیابت رنج می برد، گفت: در این مدت روزانه سرم های متعددی از جمله انسولین برای درمان دیابت و رفع عفونت به ایشان تزریق می شود و خود استاد نیز از روند درمان و مدیریت درمانی رضایت دارند. عوامل برای رسیدن به بهبودی نسبی در بیمارستان بمانند.

وی با بیان اینکه طبق نظر پزشک، آقای یاقوتی باید از بیمارستان ترخیص شود، گفت: در صورت ترخیص آقای یاقوتی، روند درمان متوقف می شود و از طرفی تهیه سرم های انسولین و غیره. داروها و سرم هایی که اکنون روزانه به او تزریق می شود. ممکن است، به دلیل کمبود برای ما سخت است.

عبدالرضا رادفر شاعر و نویسنده کرمانشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گلایه از کم توجهی به فرهنگ و هنر استان گفت: در این مدت که استاد یاقوتی در بیمارستان بستری بودند بسیاری از هنرمندان، هنردوستان. و مردم عادی از داخل و حتی خارج از کشور. وضعیت پزشکی او را پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندان انتظاری جز احترام و توجه از مدیران خود ندارند، گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر شماره حسابی از خانواده استاد یاقوتی در فضای مجازی منتشر شد که صحت نداشت و خانواده وی از دریافت هرگونه کمک مالی خودداری کردند. و ما نیز موضوع را در سطح وسیعی منعکس کردیم.

رادفر که به همراه دیگر هنرمندان کرمانشاهی در کنار خانواده منصور یاقوتی مراقب سلامتی وی هستند، گفت: وضعیت نباید به گونه ای پیش برود که خانواده استاد حاضر به سکوت در مورد مشکلات خود نباشند و این نویسنده کرمانشاهی رنج بکشد. درد و رنج فراوان باشد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه در این رابطه گفت: در حال رصد سلامت و بهبودی استاد یاقوتی هستیم.

حامد دامیاد افزود: چندی پیش به عنوان جمعی از مسئولان با آقای یاقوتی دیدار کردیم و قطعا روند درمانی ایشان را پیگیری و مساعدت های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، منصور یاقوتی ملقب به «گل بخشی» پنجم دی ماه 1327 در روستای کیونان شهرستان سنقر استان کرمانشاه به دنیا آمد. او متون درخشانی در زمینه داستان کوتاه و داستان بلند فارسی خلق کرده است و یکی از چهره های برجسته در میان نویسندگان نسل دهه 40 و 50 ایران است.

برخی از نویسندگان معاصر از منصور یاقوتی به عنوان چخوف ایران (یکی از مشهورترین نویسندگان جهان) یاد می کنند، زیرا این هنرمند کرمانشاهی از جملات کوتاه در آثار خود استادانه و هنرمندانه استفاده کرده است، ادبیاتی واقعی و به دور از تقلید و همچنین بیشتر آثار او به سبک رئالیسم خلق شده است.

آواز کوه، قصه های آهوهای دره، قصه های زاگرس، آیین یارسان در اساطیر کردی، حماسه بابک خرمدین، خرچنگ جاه طلب، دهقانان، نوری بر فراز مادیان کوهی، افسانه های کرد، گل ویژه، پژوش، مردان فردا ، سال های به یاد ماندنی، با بچه های ده نفری، زخم، درخت خشک و باغ گل بخشی از آثار و پژوهش های این نویسنده برجسته کرمانشاهی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا