کتاب و ادبیات

نویسندگان برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس فراخوانده شدند

تهران- ایرنا- مدیریت آموزش و پژوهش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس از دانشگاهیان، دانش پژوهان و پژوهشگران برای همکاری علمی و مطالعاتی در تدوین کتاب فراخوان داد. دانشنامه دفاع مقدس استان.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهدیه طایفه رستمی مدیر آموزش و پژوهش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در راستای تحقق رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و در راستای تولید و توسعه دانش دفاعی و برنامه ریزی برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان تهران مقالات علمی بلند، متوسط ​​و کوتاه در موضوعات مختلف دانشنامه مورد نیاز است. تالیف و نوشتن در قالب و محتوای سیستماتیک.

وی افزود: بدین منظور از تمامی نویسندگان و پژوهشگران، اساتید و دانش آموختگان، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و همچنین کارشناسان حوزه دفاع مقدس که علاقه مند به همکاری در حوزه های دانشنامه هستند دعوت به عمل می آید تا با این دانشنامه همکاری لازم را داشته باشند. شرایط زیر: 1- افراد دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری/ 2- تسلط به مقاله نویسی و مدخل/ 3- آشنایی با فنون و زبان و ادبیات فارسی.

وی همچنین در خصوص حوزه های مطالعاتی کتاب درسی گفت: پژوهش های مربوط به شهدا و افراد، پژوهش های مرتبط با جغرافیا (شهر، روستا، منطقه و…) و یگان های نظامی (ارتش، لشکر، تیپ، گردان و…) به صورت میدانی. دفاع مقدس، پژوهش های مرتبط در زمینه فرهنگی اجتماعی اجتماعی، از جمله (کتاب، فیلم، نمایش، تئاتر، نشریات، اماکن مذهبی (حسینیه و مصلی و امامزاده ها…)، دفاتر و نهادهای انقلابی، سرود و تصنیف، اردوهای جنگ. پناهندگان، معراج شهدا، یادواره ها، کارخانجات، بیمارستان ها و درمانگاه ها (شهری و صحرایی) در حوزه دفاع مقدس از محورهای اصلی دایره المعارف دفاع مقدس استان هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا