کتاب و ادبیات

سیدعباس صالحی برنامه کلان‌ دارد/ لزوم بازگشت امید و نشاط به حوزه فرهنگ و هنر

تهران- ایرنا- مدیرعامل اسبق خانه کتاب و ادب ایران با بیان اینکه سید عباس صالحی در مسئولیت های خود همواره نشان داده است که برنامه بزرگی دارد، گفت: باید در بین اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و مخاطبان همدلی ایجاد کند. امید و نشاط به جامعه، حوزه ها و دستگاه های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

نیکنام حسینی پور وی در گفت و گو با خبرنگار کتاب ایرنا درباره نقش و جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری اظهار داشت: وزارت فرهنگ دارای ادارات متنوع و مخاطبان متعددی است که وزیر در این زمینه نه تنها پاسخگویی به موسسات مختلف برای بخش های مختلف. اما باید بتواند دغدغه‌های فعالان و مخاطبان این حوزه‌ها را برطرف کند.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تاکید بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش پدرانه خود را برای گروه های مختلف فرهنگی و هنری ایفا کند. سید عباس صالحی وی در 8 سالی که معاونت فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود با حسن خلق و ادب و صبر و دانش خود نشان داد که می تواند با ایجاد همدلی در این چتر حمایتی پدرانه به خوبی عمل کند. بخش‌های مختلف، به حوزه فرهنگ و هنر امید بخشید.

سید عباس صالحی برنامه بزرگی دارد/ لزوم بازگشت امید و نشاط به عرصه فرهنگ و هنر

نیکنام حسینی پور، مشاور صندوق هنر

سیدعباس صالحی برنامه بزرگی برای وزارت فرهنگ دارد

حسینی پور با اشاره به مسائل و چالش های موجود در حوزه فرهنگ تصریح کرد: موضوع حسابرسی موضوع مهمی است که در دنیای جدید با استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از امکانات جدید برای حسابرسی، کاهش آن ممکن شده است. رفتار مغرضانه مردم

مدیرعامل اسبق خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه برای حل مسائل مختلف در حوزه های فرهنگی باید فکری اساسی کرد، گفت: موضوعات مختلف در حوزه های مختلف بر زندگی همه مردم در حوزه کتاب، رسانه و رسانه سایه افکنده است. دنیای دیجیتال یکی از چالش های جدی در حوزه فرهنگ است.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: زمانی که سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ بود برنامه های کلان داشت و همه معاونت ها بر اساس همین طرح های کلان حرکت کردند. معاونت های فرهنگی باید مرتب گزارش می دادند و بر اساس پیشرفت کار و اعتبارات تخصیص یافته ارزیابی می شدند، رویکرد کلی ایشان حرکت بر اساس برنامه است.

حسینی پور تصریح کرد: نگاه کلان رئیس جمهور بر اساس برنامه هفتم توسعه مصوب شورای اسلامی و قوانین بودجه، سیاست های کلی نظام به عنوان قوانین بالادستی است، سید عباس صالحی قطعا بر اساس قوانین بالادستی حوزه حرکت می کند. فرهنگ

سید عباس صالحی برنامه بزرگی دارد/ لزوم بازگشت امید و نشاط به عرصه فرهنگ و هنر

سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او در رشته علوم حوزوی تحصیل کرد و در دانشگاه به تحصیل فلسفه پرداخت. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر علمای برجسته وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و… به تحصیل پرداخت. هر چند که لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس مربوط به فقه، فلسفه و کلام در حوزه و دانشگاه پرداخت.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در تاریخ 28 مهر 1395 پس از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب شد و در تاریخ 28 مهر 1395 به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. 17 مرداد 1396 از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم منصوب شد. شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا