موسیقی

اسماعیلی: باید در حوزه برنامه‌های آیینی کارهای جدیدی برای سال‌های بعد پیش‌بینی کنیم/ برگزاری برنامه‌های مناسبتی و آیینی در ایام محرم و صفر



به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ پس از تماشای این نمایش در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: یکی از موفقیت های همکارانم در عرصه موسیقی و تئاتر این بود که برخلاف ماه محرم و صفر به دلیل رسم و احترام مردم به عزاداری حضرت سیدالشهدا. (الف) برنامه های منظم بسته شده است. این موفقیت برای برگزاری برنامه های ویژه و آیینی حاصل شد.

وی افزود: کار آقای راغب با تلاش همکارانم برای دومین سال روی صحنه رفت و امشب آخرین شب بود و توانستم این اجرا را از نزدیک ببینم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما از ابتدای زندگی به این نوع شعرها و مداحی ها عادت کرده ایم و همه برنامه ها خوب بوده است، تصریح کرد: این نوع شعرها و مداحی ها بسیار خوب بوده است. با در نظر گرفتن الزامات، برآوردن نیازهای مخاطب را پیش بینی کنید.

لازم به ذکر است «چارپایه عشق» کنسرت آیینی «مصطفی راغب» با الهام از سنت اصیل چهارپایه خوانی است که از 25 تا 30 مردادماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

«عشق کوفی»، «گره گوشا»، «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»، «سرخ گوروب»، «کیستی»، نوحه عربی «مال بی ین»، «حضرت عشق»، «آری. من دیوانه هستم، «نشانی» و نوحه ترکی «حضرت عباس(ع)» از جمله قطعاتی بود که در این کنسرت توسط مصطفی راغب با همراهی ارکستری 25 نفره به رهبری نوید اسکندر اجرا شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا