کتاب و ادبیات

آیین رونمایی از تازه های نشر روایت فتح برگزار شد

تهران – ایرنا – مراسم رونمایی از دو کتاب جدید نشر روایت فتح همزمان با روز مدافعان حرم و شهادت حضرت رقیه (س) در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا در ابتدای این مراسم فرزانه مردی نماینده انتشارات نرادیث فتح ضمن خیرمقدم به میهمانان به معرفی این دو کتاب پرداخت و گفت: عشق دلیلی ندارد. زندگینامه شهید مدافع حرم سپیدان استان فارس شهید محمد صاحب کرم است که به روایت همسر شهید و کتاب «الشام» نگاشته شده است. با موضوع خاطرات فرهنگیان حسین عباسی از چهل و پنج روز سفر به سوریه است که هر دوی این کتاب ها توسط سرکار شیرازی خانم مریم شیدا نوشته شده است.

در ادامه مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح، گزارشی از فعالیت های این انتشارات ارائه کرد و گفت: انتشارات روایت فتح توانسته بیش از 40 اثر با موضوع مدافعان حرم منتشر کند. سال های گذشته همچنین بیش از 370 عنوان کتاب با موضوعات مختلف ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی از جمله زندگی شهدا، خانواده های شهدا، روایت های جانبازان و مادران شهدا منتشر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پس از جنگ سوریه و حوادثی که در حوزه مدافعان حرم رخ داد، این انتشارات از سال 1395 اقدام به انتشار آثار قابل توجهی کردند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. بیش از ده عنوان کتاب «مدافعان حرم» مربوط به استان فارس است، سیاست انتشارات این است که آثار آن را بیشتر از بین نویسندگان و موضوعات بومی استان ها انتخاب و منتشر کند. در نشریات روایت فتح، موضوعات بکر و جذابی مطرح می شود تا هر چه بیشتر جوانان و خانواده ها را هدف قرار دهند. در این کتاب ها به جنبه های پنهان و خانوادگی شهدا پرداخته شده است تا برای جوانان الگو قرار گیرد.

در ادامه این مراسم خانم صدیق همسر شهید صاحب کرم گفت: این کتاب در روز تولدم به دستم رسید و به دلیل طراحی جلد ویژه کتاب که شماره پلاک موتورسیکلت همسرم است. و شماره پلاک تولدم انتخاب شد، از خواندن این کتاب حس خوبی به من دست داد.” . محبت محمد را یک سال دیدم مدافع حرم شدم، از عمرم گذشتم و رضایت دادم تا عشقش را پیدا کند، اگر الان برگردم به گذشته، حتی یک روز هم رضایت نامه را به تأخیر نمی اندازم. و من به محمد کمک خواهم کرد تا به عشق ابدی خود برسد. .

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و نویسنده کتاب تجلیل شد و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه از دو کتاب «عشق دلیل ندارد» و الشام» رونمایی شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا