آشپزی

سرمایه لازم برای تاسیس رستوران


ایده شروع یک رستوران از رویا تا ورود به دنیای آن یک برنامه چالش برانگیز است. همچنین می تواند فوق العاده ارزشمند باشد. مانند بسیاری از تصمیمات تجاری بزرگ، هزینه راه اندازی یک رستوران دغدغه بعدی برای رسیدن به رویا است. در این راهنما، تمام هزینه‌های راه‌اندازی رستوران را که باید برای آن بودجه اختصاص دهید، بررسی می‌کنیم و می‌توانید از تیم Arsess Chef و همچنین تیم مجرب و متخصص آن برای کمک به شما در شروع کار بهره ببرید. با ما همراه باشید تا در مورد میزان سرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستوران صحبت کنیم.

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستوران

هزینه افتتاح یک رستوران چقدر است؟

در جهان، میانگین کل هزینه افتتاح یک رستوران از 95000 دلار تا بیش از 2 میلیون دلار متغیر است. کل هزینه افتتاح یک رستوران به هزینه اجاره، مبلمان، هزینه های ساخت و ساز و هر گونه مجوز لازم برای شروع یک کسب و کار رستوران جدید بستگی دارد.

هزینه افتتاح یک رستوران چقدر است؟ [متوسط هزینه در سال ۲۰۲۲]

بسته به اجاره، انتخاب مبلمان و نحوه بازسازی فضای خود، کل هزینه راه اندازی یک رستوران می تواند از 95000 دلار تا بیش از 2 میلیون دلار متغیر باشد.

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستورانسرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستوران

هزینه های راه اندازی رستوران که می توانید انتظار داشته باشید

متغیرهای زیادی در افتتاح یک رستوران دخیل هستند. هیچ پاسخی برای اینکه چقدر می توانید انتظار پرداخت داشته باشید وجود ندارد. اما درک کامل زمینه هایی که قصد دارید پول خود را در آن خرج کنید، به شما شفافیت بیشتری در مورد هزینه های نهایی مورد انتظار می دهد.

شکست با برنامه درست بهتر از شکست با برنامه اشتباه است. هنگام شروع کار، شما و تیمتان باید برای برنامه ریزی دوره خود وقت بگذارید، که شامل دانستن نحوه پرداخت هزینه هر یک از جنبه های اداره رستورانتان است.

تفکیک هزینه های راه اندازی رستوران

از این چک لیست هزینه راه اندازی رستوران استفاده کنید تا زمانی که شروع به بودجه ریزی برای سرمایه گذاری جدید خود می کنید، شروع کنید.

هزینه مکان رستوران

یکی از مهمترین تصمیماتی که باید در زمان مناسب بگیرید، مکان رستوران خواهد بود.

به طور کلی، عاقلانه است که به جای اینکه صرفاً به بازاریابی برای هدایت مهمانان به رستوران خود اعتماد کنید، پول را برای مکان بهتر با ترافیک مناسب خرج کنید.

بسته به مفهوم خود، ممکن است در موقعیتی باشید که چند گزینه مختلف را در نظر بگیرید:

  • ساخت و ساز از پایه و سرمایه گذاری در ساخت و سازهای جدید
  • افتتاح در یک ساختمان موجود و خرید یک رستوران فعال
  • تبدیل فضای تجاری موجود به فضای رستوران

هزینه دکوراسیون داخلی و تجهیزات

اینجاست که همه چیزهای کوچک شروع به نشان دادن می کنند.

می دانید که به تجهیزات آشپزخانه و وسایل آشپزخانه بزرگ نیاز دارید. رستوران شما نیز به مبلمان و دکور نیاز دارد. نام تجاری خود، زندگی برای مهمانان و الزامات پشت صحنه مانند علائم، چراغ ها، موسیقی و سیستم های تلفن را فراموش نکنید.

هزینه پیش از افتتاح

در ثانیه ای که درها را به روی مشتریان خود باز می کنید، همه چیز باید برای افتتاحیه بزرگ رستوران آماده باشد.

شما باید روی یک برنامه آموزشی مناسب سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید کارکنان شما آماده و کارآمد هستند. همچنین باید مقدار زیادی موجودی در انبار و فریزر خود داشته باشید تا دوره بازگشایی شما را به پایان برسانند. این موجودی شامل غذا، بشقاب، نوشیدنی، فنجان، کوزه آب و هر چیز دیگری است که به شما در ایجاد یک مهمانی استثنایی کمک می کند.

برای مطالعه مقاله آموزش مدیریت رستوران کلیک کنید

هزینه بازاریابی

این بخش دقیقاً بستگی به نوع رستورانی دارد که شما اداره می کنید. اگر یک مکان ممتاز باز کنید، ممکن است تبلیغات کاهش یابد. اما یک رستوران جدید در یک بازار اشباع ممکن است نیاز به هزینه های تبلیغاتی سنگین در کانال ها و مراکز مختلف داشته باشد.

اگر در یک شهر شلوغ یک رستوران مجلل باز می کنید، ممکن است با یک آژانس روابط عمومی برای دریافت پوشش خبری همکاری کنید.

هزینه نما

رستوران نباید تنها در داخل تماشایی به نظر برسد. اگر بر نمای بیرونی ساختمان خود کنترل دارید، ممکن است بخواهید در طراحی فضای باز سرمایه گذاری کنید. نورپردازی و محوطه سازی، و اگر یک فضای ناهار خوری در فضای باز دارید، قطعاً می خواهید در این مدت از آن نهایت استفاده را ببرید.

هزینه های فناوری

فناوری به رستوران شما اجازه می دهد تا به راحتی کار کند. همه رستوران ها به یک سیستم نقطه فروش نیاز دارند تا به شما کمک کند رستوران را به خوبی اداره کنید.

هزینه غذا

شما باید مطمئن شوید که همه چیزهایی را که برای یک افتتاحیه موفق نیاز دارید دارید. کمبود غذا – به خصوص در ابتدای کار – تصور نادرستی از مهمانان ایجاد می کند. علاوه بر این، یک موجودی خوب تضمین می کند که همه چیز عالی است. هزینه متوسط ​​غذا در ماه بسته به نوع غذا و منوی پیشنهادی متفاوت خواهد بود.

غذای رستورانغذای رستوران

هزینه آب و برق

در حالی که در طول ساخت و ساز رستوران خود به طور کامل عملیاتی نخواهید شد، اما وسایل برقی مانند گاز، آب و برق باید وجود داشته باشد. هزینه های خدمات رستوران می تواند به سرعت افزایش یابد: برای رستورانی با مساحت 1200 تا 1600 متر مربع، انتظار داشته باشید که در این بین هزینه های آب و برق را پرداخت کنید.

تیم راه اندازی رستوران رویایی خود را جمع آوری کنید

همه ما می دانیم که رستوران ها زمانی که کمبود بودجه داشته باشند تمایل به شکست دارند. کاهش سرمایه آن را به یک تجارت چالش برانگیز تبدیل می کند. برای جلوگیری از مشکلات، در هر مرحله با کارشناسان کار می کنید.

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستورانسرمایه مورد نیاز برای تاسیس رستوران

در اینجا لیستی از مشاغل و حرفه ای ها وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای افتتاح رستوران خود با آنها مشورت کنید:

  • مشاوره املاک
  • وکلای دادگستری
  • حسابداران
  • پیمانکاران ساختمانی عمومی
  • شرکت های بازاریابی
  • معماران
  • سرآشپزها و کارگران آشپزخانه
  • کارکنان سالن

برای مطالعه مقاله آشپزی رستوران، اصول، مهارت، دستور پخت و شرایط شغلی
کلیک کنید

منبع : آرسس کوک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا